Hedelmälähettiläs

R-kioskin Hedelmälähettiläs Lilja Kanerva osallistuu tammikuussa noin viikon mittaiselle R-kioskin ja Frooshin järjestämälle Fruit Farm –matkalle Guatemalaan ja raportoi siitä R-kioskin nettisivuilla ja somessa. Seuraa Liljan matkaa täältä!

round-img

Mano y mano con el banano – Hand in hand with the bananas

01.02.2016

Viimeisenä päivänä Guatemalassa pääsimme tutustumaan Itsenäisten banaanien kasvattajien järjestöön, jossa kuulimme mihin kaikkeen banaanifarmeilla ja niiden toiminnalla oikeastaan pyritään. Olin kuluneen viikon aikana nähnyt omin silmin monia positiivisia vaikutuksia, joita banaanifarmilla on yhteisöön. Tuhannet työllistyvät, lapsilla on mahdollisuus käydä koulua ja banaanifarmin ympärille on kehittynyt turvallinen yhteisö, jossa elämällä on

Viimeisiä viedään

22.01.2016

Äsken saavuimme takaisin hotellihuoneeseen syötyämme illallista läheisessä ravintolassa. Tänään palasimme siis Guatemala Cityyn farmilta, jossa vietimme viimeiset neljä päivää ja huomenna lähtee lento takaisin Suomeen, (jos tulivuoren aktiivisuus ei lentoamme viivästytä) kello kahden aikaan aamupäivällä. Viimeisen muutaman päivän aikana olemme saaneet farmilla olon lisäksi nähdä rannan ja Antigua nimisen (ihanan

La escuela

21.01.2016

Kävimme eilen vierailemassa paikallisessa koulussa, jossa banaanifarmilla työskentelevien lapset opiskelevat. Kokemus oli yksinkertaisuudessaan aivan uskomaton. On vaikea kuvailla sitä fiilistä, kun lapset tulevat iloissaan tulevat halailemaan sinua ja piirittävät koko ryhmämme iloiseen nauruun. Meille laulettiin Guatemalan kansallislaulu, kyseltiin tuhansia kysymyksiä espanjaksi ja otettiin vastaan todella aidolla sydämellisyydellä. Toivottavasti näistä kuvista

Banaanifarmin elämää

20.01.2016

Eilen ja tänään pääsimme tutustumaan banaanifarmin arkeen ja kokeilemaan itsekin kaikkea banaanien istuttamisesta niiden pakkaamiseen. Nyt on tosiaankin arvostus noussut kovasti sekä banaaneja, että niitä ihmisiä kohtaan, jotka työskentelevät banaaniviljelyksillä ja niiden tuotannossa. Meidän koko porukka on varmasti oppinut todella paljon uutta banaaneista ja tosiaan arvostus kyseistä alaa kohtaan on

Lue Lisää

Cumbiaa, aurinkoa ja sydämellisiä ihmisiä

19.01.2016

Nyt ollaan vietetty jo kaksi päivää täällä banaanifarmilla Guatemalassa. Olo on ihan epätodellinen, sillä kulttuuri ja ihmisten elintavat ovat todella erilaisia verrattuna Suomeen.Täällä todella ollaan kiitollisia ja onnellisia pienistä asioista ja hymyä irtoaa kaikilta herkästi.   Eilen matkustimme kolme tuntia Guatemala Citystä tänne Palo Blanco nimiselle farmille, läpi Tiqui sate

Vihdoin perillä!

18.01.2016

Nyt on yli 30 tuntia matkustusta takana ja olokin on sen mukainen, eli kovasti väsyttää. Matka meni kestostaan huolimatta hyvin ja vaihtolennoillekkaan ei tarvinnut kuin vain muutaman kerran juosta. Lensimme Helsingistä Amsterdamiin ja sieltä New Yorkin kautta Guatemalaan, jossa tällä hetkellä olemme. Mukana reisussa on Frooshin edustaja Teemu Nurhonen, R-kioskin

Matka alkakoon!

16.01.2016

Matka hedelmien alkulähteille on alkanut! Hedelmälähettiläs Liljan lisäksi matkalle lähtevät bloggaaja Venla Savikuja ja hänen avopuolisonsa Markku Pulli, Frooshin edustaja Teemu Nurhonen sekä Jenni Pernell ja Anu Heikkilä R-kioskilta. Matka Suomesta Guatemalaan on pitkä ja kestää huimat 30 tuntia. Perille ryhmä saapuu paikallista aikaa tänä iltana klo 22. Kuvassa Teemu, Jenni,

Lähtökuopissa

14.01.2016

Elämä on täynnä yllätyksiä ja minä olen elävä todiste siitä. Olen Lilja Kanerva, 18-vuotias lukiolainen Tampereelta. Olen luonteeltani iloinen ja ihmisiä rakastava yksilö. Intohimoihini kuuluuvat matkustaminen, kuntosalilla käynti, avantouinti ja valokuvaus. Viime vuoden olin vaihdossa Australiassa ja se oli ehdottomasti elämäni paras ja kasvattavin vuosi tähän mennessä. Muutama kuukausi sitten