Varotoimenpiteenä R-kioski vetää takaisin erän R-Sandwich Kinkku-Juusto kolmioleipiä, 205g EAN 6412050306539, joiden viimeinen käyttöpäivämäärä on merkitty ajalle 22.11.-1.12.2019. Kyseisiin eriin kohdistuu Listeriariski ja varotoimenpiteenä tehdään takaisinveto.

Takaisinveto ei koske muita eriä. Takaisinvedon syynä on, että raaka-ainetoimittajan omavalvonnassa raaka-aineesta on löydetty Listeria monocytogenes -bakteereita. Listeriabakteeri voi olla haitallinen erityisesti vanhuksille, vastustuskyvyltään heikentyneille, sekä raskaana oleville.

R-kioski pahoittelee virheestä aiheutunutta haittaa kuluttajille. Tuotteen ostaneet voivat ottaa yhteyttä R-kioskin palautelomakkeella (www.r-kioski.fi/palaute) hyvityksen saamiseksi.

Mikä elintarvike: R-Sandwich Kinkku-Juusto kolmioleipiä, 205g

Viimeinen käyttöpäivä: 22.11.-1.12.2019, EAN numero: 6412050306539

Myynnissä: R-kioskeissa kautta maan

Takaisinvetävä yhtiö: R-kioski Oy

Syy: Omavalvonnassa löytyneen Listeriariskin vuoksi

Riski: Listeriabakteeri voi olla haitallinen erityisesti vanhuksille, vastustuskyvyltään heikentyneille, sekä raskaana oleville

Neuvo kuluttajille: R-kioski ohjeistaa hävittämään kyseisen erän tuotteet ja olemaan yhteydessä R-kioskin palautelomakkeella (www.r-kioski.fi/palaute) hyvityksen saamiseksi.

Lisätietoa medialle: Anna Eriksson, viestintä p. 050 358 9553 s-posti: anna.eriksson(at)r-kioski.fi.

R-kioski drar tillbaka en sats av triangelbröd

Som en säkerhetsåtgärd kommer R-kioski att dra tillbaka en sats av de triangelbröden R Sandwich skinka-ost, 205 g EAN 6412050306539. Tillbakadragningen gäller endast produkter vars bäst före datum är under tiden 22.11.-1.12.2019. Det finns en risk för Listeria i dessa produktsatser och de kommer att dras tillbaka som en försiktighetsåtgärd.

Tillbakadragningen gäller inga andra produktsatser. Anledningen till tillbakadragningen är att Listeria monocytogenes bakterier har hittats i råvaran i råvaruleverantörens egenkontroll. Listeria bakterien kan vara skadlig särskilt för äldre personer, personer med nedsatt immunförsvar samt gravida.

R-kioski beklagar den skada som konsumenter kan ha orsakats av detta misstag. De som har köpt produkten kan kontakta R-kioski genom feedbackformuläret (www.r-kioski.fi/palaute) för att få återbetalning.

Vilket livsmedel: R-Sandwich skinka-ost triangelbröd, produktstorlek: 205 g.

Bäst före datum: 22.11.-1.12.2019, EAN kod: 6412050306539

Till salu: I R-kiosker runtom i Finland

Företag bakom tillbakadragningen: R-kioski Oy

Orsak: Risk för listeria funnet i samband med egenkontroll

Risk: Listeria bakterien kan vara skadlig särskilt för äldre personer, personer med nedsatt immunförsvar samt gravida.

Råd till konsumenten: R-kioski råder konsumenter att avlägsna produkter som tillhör produktsatsen i fråga, samt ta kontakt via feedbackformuläret: (www.r-kioski.fi/palaute) för att få återbetalning.

Ytterligare information för media: Anna Eriksson, kommunikation tel. 050 358 9553 e-post: anna.eriksson(at)r-kioski.fi.