Varotoimenpiteenä R-kioski vetää takaisin erän R Sandwich kesäkurpitsa & munakoiso ja R Sandwich kana club -annosleipiä. Takaisinveto koskee ainoastaan tuotteita, joiden viimeinen käyttöpäivä on maanantai 22.10.2018.

Takaisinvedon syy on etikettien sekaantuminen pakkaamossa. R Sandwich kesäkurpitsa & munakoiso -leivän etiketillä myytävä tuote saattaa olla kana club -annosleipä tai toisinpäin. Tästä syystä myös tuotteiden etiketissä olevat allergisoivat tuoteosat eivät välttämättä pidä paikkaansa. Tuotteissa ei kuitenkaan ole muita kuin allergiaan tai ruokavalioon liittyviä terveysriskejä.

Erän koko on noin 500 annosleipää.

R-kioski pahoittelee virheestä aiheutunutta haittaa kuluttajille. Tuotteen ostaneet voivat ottaa yhteyttä R-kioskin palautelomakkeella (www.r-kioski.fi/palaute) hyvityksen saamiseksi.

Mikä elintarvike: R Sandwich kesäkurpitsa & munakoiso ja R Sandwich kana club -annosleivät, tuotekoko: 200 g.

Viimeinen käyttöpäivä: 22.10.2018 EAN numerot: 4742476000615, 4742476000578

Tietoja erästä: Viimeinen käyttöpäivä 22.10.2018

Myynnissä: R-kioskeissa kautta maan

Takaisinvetävä yhtiö: R-kioski Oy

Syy: Tuotteen etiketti ei välttämättä vastaa tuotteen sisältöä

Riski: Tuote ei sovellu tiettyä ruokavaliota noudattaville tai tietyille aineosille allergisille henkilöille.

Neuvo kuluttajille: Osaan tuotepakkauksista on pakattu erehdyksessä toista tuotetta (R Sandwich Kana-Club), joka sisältää pakkauksessa mainitsematonta kanaa, kananmunaa, maitotuotteita ja muita ainesosaluettelossa mainitsemattomia raaka-aineita ja aiheuttaa näin allergeeniriskin osalle kuluttajista. Mikäli ei ole allerginen ainesosille tai noudata tiettyä ruokavaliota, tuotteen voi kuluttaa.

Kuluttajat voivat ottaa yhteyttä palautelomakkeella (www.r-kioski.fi/palaute)

Lisätietoa medialleAnna Hakamäki, viestintä p. 020 5544 128, p. 050 462 2026 s-posti: anna.hakamaki(at)r-kioski.fi.

Tuotekuvat:

R Sandwich kana-club