Lehdistötiedote 10.9.2020.

Tällä viikolla 110 vuotta täyttävä R-kioski on jo pitkään tehnyt töitä ruokahävikin minimoimiseksi mm. logistiikan tehostamisella, ekotekotuotemyynnillä iltaisin ja hyväntekeväisyydellä. Nyt sisään laitetaan taas isompi vaihde, kun ketjun kaikki lähes 500 toimipistettä Suomessa ryhtyvät käyttämään ResQ Club -hävikkiruokasovellusta.

Jopa kolmannes maailman tuotetusta ruuasta päätyy hävikkiin. Ilmastonmuutoksen kannalta ruokahävikki on valtava ongelma: jos ruokahävikki olisi valtio, olisi se suurin hiilidioksidipäästöjen tuottaja heti Kiinan ja Yhdysvaltojen jälkeen.

Vastuullisesti toimiminen on osa R-kioskin jokapäiväistä toimintaa, ja R-kioski etsii jatkuvasti mm. uusia keinoja, ettei syömäkelpoista ruokaa päätyisi roskiin. ”R-kioskilla olemme jatkuvasti monipuolistaneet ruokatarjontaamme vastataksemme asiakkaiden toiveisiin ja tarpeisiin. Samaan aikaan etsimme koko ajan uusia ratkaisuja ruokahävikin vähentämiseksi, ja tähän ResQ Club -sovellus sopii meidän yrittäjillemme helppokäyttöisyytensä ja nopeutensa takia erinomaisesti”, kertoo R-kioskin IT- & HR-johtaja Maria Sjöroos.

”Käytön helppous on aina ollut meille tärkeä asia. Meidän partnereitamme ovat ravintolan tarjoilijat sekä ruokakauppojen ja kioskien myyjät, joilla ei ole aikaa opetella mutkikkaita käyttöliittymiä tai vaikeita julkaisuprosesseja”, kertoo ResQ Clubin kehitysjohtaja Antti Tuomola. ”Meidän työmme on hyvin tehty, kun esimerkiksi kiireisen R-kioskin myyjä ehtii töidensä ohella tekemään ResQ-tarjouksen.”

”R-kioski on meille merkittävä kumppani paitsi laajan ruokatarjontansa, myös valtakunnallisen peittonsa ansiosta. ResQ Club on jo pitkään pystynyt tarjoamaan hyvää ruokaa järkevään hintaan myös pienemmillä paikkakunnilla, ja yhteistyö R-kioskin kanssa vahvistaa tätä tarjontaa entisestään” Tuomola kertoo.

Kaikki Suomen R-kioskit liittyvät ResQ Clubiin syksyn 2020 aikana. Tämän jälkeen asiakkaat voivat pelastaa ruokaa päätymästä hävikiksi ResQ Club -sovelluksella ja nauttia hyvää ruokaa kilpailukykyiseen hintaan, esimerkiksi hodareita ja taquitoja R-grillistä, paistotuotteita kuten pizzaa ja pullaa, sekä voileipiä, wrappeja ja salaatteja. Tilauksen arvo tulee olla vähintään kaksi euroa.

ResQ Club on suomalaislähtöinen yritys, jonka sovellus toimii yli 80 suomalaiskaupungin lisäksi myös Ruotsissa, Puolassa ja Saksassa. Yritys on neljän toimintavuotensa aikana noussut maailman isoimpien hävikkiruokasovellusten joukkoon.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:
Sauli Böhm, toimitusjohtaja, ResQ Club
+358 50 530 9902, sauli@resq-club.com

Anna Eriksson, viestintäsuunnittelija, R-kioski Oy
+358 20 5544 128, anna.eriksson@r-kioski.fi

Julkaisuvapaita kuvia ResQ Clubista:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/0B6bAXWFJZVq_WG95Tk04alpGLTA

ResQ Clubista lisää:
Kotisivut: https://resq-club.com/
Facebook: https://www.facebook.com/resqclubglobal/
Instagram: https://www.instagram.com/resqclub/
Twitter: https://twitter.com/resqclub

ResQ Club lyhyesti
● ResQ Club on suomalainen kasvuyritys, jonka sovellus toimii Suomen lisäksi myös Saksassa, Puolassa ja Ruotsissa.
● Palvelun avulla ravintolat, kahvilat ja päivittäistavarakaupat voivat myydä ylijääneet ruoka-annokset, elintarvikkeet ja raaka-aineet kuluttajille.
● Palvelun kautta myytävät tuotteet myydään noin 40–70% alennuksella.
● Neljän vuoden aikana 800 000 rekisteröitynyttä käyttäjää ovat pelastaneet yli 3 500 000 ruoka-annosta hävikiltä. Suomessa kuukausittain 40 000 aktiivista ResQ-käyttäjää pelastaa yli 150 000 annosta hävikiltä, joita tarjoaa yli 1500 yritystä.
● Palvelua voi käyttää iOS-ja Android-sovelluksilla tai nettiselaimella. Palveluun voi liittyä osoitteessa: www.resq-club.com

Julkaisuvapaita kuvia R-kioskista: https://www.r-kioski.fi/medialle/#kioskikuvia

R-kioskista lisää:
Kotisivut: https://www.r-kioski.fi/
Facebook: https://www.facebook.com/rkioski/
Instagram: https://www.instagram.com/rkioski/
Twitter: https://twitter.com/rkioskiofficial

R-kioski lyhyesti
● R-kioski on yrittäjävetoinen convenience–ketju, joka tarjoaa asiakkailleen syötävää ja juotavaa sekä tärkeitä jokapäiväisiä tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti silloin ja sieltä mistä asiakas niitä haluaa. Ärrällä henkilökohtainen palvelu ja hyvä hinta-laatusuhde ylittää asiakkaan odotukset. R-kioski – nopeaa ja mukavaa on asiointi.
● R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 480 myymälällä.
● R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.
● Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa, Latviassa ja Liettuassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa, Lietuvos Spauda Liettuassa, Baltian maissa toimiva Caffeine Roasters -kahvilaketju sekä Northland kahvilat Norjassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2019 Reitan Conveniencen liikevaihto oli 1,5 miljardia euroa ja myymälöiden lukumäärä oli 2 100. Vuonna 2019 Reitan Groupin liikevaihto oli 9,2 miljardia euroa ja henkilökuntaa sillä oli 38 400.