Nouda tai lähetä DHL Express -paketti

DHL Express ilmoittaa saapuvasta lähetyksestä tekstiviestitse vastaanottajalle, joka voi ohjata pakettinsa DHL-palvelupisteenä toimivaan R-kioskiin.

R-kioskeille voi myös tuoda valmiiksi maksetut ja valmistellut DHL Express -lähetykset.

DHL Expressin palvelupisteinä toimii noin 300 R-kioskia.

Paketin noutaminen

Saapuneesta paketista ilmoitetaan vastaanottajalle tekstiviestillä, jossa hän voi valita noutopaikaksi R-kioskin. Lähetystä noudettaessa mukaan tarvitaan lähetystunnus ja henkilötodistus: muovinen ajokortti, passi tai henkilökortti. Toisen henkilön lähetystä noudettaessa mukaan tarvitaan henkilötodistuksen lisäksi valtakirja.

Paketin lähettäminen

R-kioskeista voi myös lähettää DHL Express –lähetyksiä, joissa on mukana DHL-lähetysasiakirjat.

Toimi näin:

  • Valmistele lähetysasiakirjat ja maksa kuljetuskulut etukäteen verkossa, osoitteessa www.expresseasy.fi
  • Tuo lähetyksesi R-kioskille
  • Seuraa lähetyksesi matkaa osoitteessa www.expresseasy.fi

DHL EXPRESS EASY –palveluun sisältyvää pakkausmateriaalia on saatavilla kioskeilla.

Lähetysten seuraaminen

Saat sähköisesti reaaliaikaiset, yksityiskohtaiset tiedot lähetyksen kulusta DHL:n verkostossa DHL:n lähetysseurannasta.

 

Hae DHL EXPRESS palvelupiste -Ärrät

Tai hae sijainnilla:

Rekisteröi Ärräpakettisi ennakkoon ja säästä

Rekisteröi Ärräpakettisi ennakkoon ja säästä lähetyksestä 0,50 €!

Ennakkorekisteröinnillä Ärräpaketin lähettäminen 5,90 €, Miniärräpaketin lähettäminen 4,90 € ja Ärräpussin lähettäminen 3,90 € (tarjous! norm. 4,80 €). Hintoihin lisätään Ärräpaketin laatikon tai pussin hinta 1 €.

Rekisteröi lähetys

Ärräpaketti - pienet lähetykset kioskilta kioskille

Ärräpaketissa lähetät pienet lähetykset kätevästi ja edullisesti miltä tahansa Ärrältä mille tahansa Ärrälle (pl. lentoaseman kioskit ja Helsingin rautatieasema lähtevät ja saapuvat junat). Toimitusaika on 2–5 arkipäivää.

Ärräpaketin laatikko ja lähettäminen maksavat yhteensä 7,40 €, Miniärräpaketin laatikko ja lähettäminen 6,40 € ja Ärräpussin pussi ja lähettäminen tarjouksessa yht. 4,90 € (norm. 6,30 €). Ei edellytä rekisteriöintiä etukäteen. Ärräpussin tarjous on voimassa 8.9.2019 asti.

Miniärräpaketin laatikko ja lähettäminen yhteensä 6,40 €  (sis. alv 24%)
Laatikko 1 € + lähetys 5,40 €
Miniärräpaketin mitat: korkeus 10 cm, leveys 30 cm, syvyys 20 cm
Paino: enintään 5 kg

Ärräpaketin laatikko ja lähettäminen yhteensä 7,40 € (sis. alv 24%)
Laatikko 1 € + lähetys 6,40 €
Ärräpaketin mitat: korkeus 10 cm, leveys 40 cm, syvyys 30 cm
Paino: enintään 5 kg

TARJOUS! Ärräpussin pussi ja lähettäminen yhteensä 4,90 € (norm. 6,30 €). Tarjous voimassa 8.9.2019 asti. Ei edellytä rekisteriöintiä etukäteen. Sis. alv 24%.
Pussi 1 € + lähetys 3,90 €
Ärräpussin mitat: korkeus 45 cm, leveys 24 cm, syvyys 7 cm
Paino: enintään 5 kg

Rekisteröi lähetys ennakkoon ja säästä
Ennakkorekisteröinnillä Miniärräpaketin lähettäminen 4,90 €, Ärräpaketin lähettäminen 5,90 € ja Ärräpussin lähettäminen 4,80 €. Hintoihin lisätään Ärräpaketin laatikon tai pussin hinta 1 €.

Ärräpaketin uudelleenkäyttö
Voit käyttää hyväkuntoisen Ärräpaketin tai Miniärräpaketin uudelleen ostamalla osoitetarrat kioskilta. Osoitetarroilla peitetään siististi vanhat lähetystiedot. Tarrojen hinta on 0,70 € (sis. 2 tarraa).

Toimi näin

  1. Täytä lähetyksen tiedot etukäteen alla olevalla lomakkeella ja saat aktivointikoodin. Jos et tahdo rekisteröidä pakettia ennakkoon, voit tuoda lähetyksen suoraan kioskille ja myyjä kirjaa tiedot puolestasi.
  2. Ota aktivointikoodi mukaasi ja tuo lähetyksesi mille tahansa R-kioskille (pl. lentoaseman kioskit ja Helsingin rautatieasema lähtevät ja saapuvat junat).
  3.  Pakkaa lähetettävä tavara Ärräpakettiin. Kirjaa pakettiin Ärräpaketin rekisteröinnistä saatu aktivointikoodi tai lähettäjän ja vastaanottajan tiedot.
  4. Kerro myyjälle aktivointikoodi ja maksa lähetys.
  5. Ärräpaketti toimitetaan valitsemaasi R-kioskiin 2 – 5 arkipäivän kuluessa. 

Voit ostaa paketin/pussin etukäteen kioskilta ja pakata lähetyksesi kotona. Ärräpaketin, Miniärräpaketin ja Ärräpussin hinta on 1 €.

Paketin vastaanottaja saa tiedon Ärräpaketin saapumisesta tekstiviestillä. Ärräpaketin lähettäminen ei onnistu ilman vastaanottajan puhelinnumeroa. Paketin luovutushetkellä tarkistetaan asiakkaan henkilöllisyys. Mikäli paketin vastaanottaja on estynyt noutamaan pakettia ja valtuuttaa toisen henkilön, tulee paketin noutajalla olla mukana valtakirja ja henkilöllisyystodistus.

Ärräpakettien seuranta

Syötä lähetystunnus alla olevaan kenttään. Lähetystunnuksen löydät kuitista.

Valtakirja

Etkö pääse itse noutamaan lähetystäsi? Täytä ja tulosta valtakirja käyttöösi.
Valtakirja suomeksi (pdf)
Valtakirja ruotsiksi (pdf)

Toimitusehdot

Ärräpaketin toimitusehdot

Ärräpaketin rekisteröinti

Paketin tiedot
Lähettäjän tiedot
Vastaanottajan tiedot
Jos listasta ei löydy oikean paikkakunnan osoitetta, täytä kadun nimen ja numeron perään myös paikkakunnan nimi, esim. Mannerheimintie 4 Helsinki.

Jos kioskia ei valita, paketti toimitetaan automaattisesti vastaanottajan osoitetta lähimpään kioskiin.

R-säilytys - pienten tavaroiden säilytys ja luovutus

Pienet tavarat vaihtavat omistajaa helposti silloinkin, kun aikataulut eivät kohtaa.
Jätä tavarat noudettavaksi mille tahansa Ärrälle (pl. lentoaseman kioskit ja Helsingin rautatieasema lähtevät ja saapuvat junat) ja tavaroiden vastaanottaja saa tiedon tekstiviestitse.

Palvelun hinta on 3 euroa.

Toimi näin

  1. Pakkaa tavarat huolellisesti valmiiksi.
  2. Tuo tavarat mille tahansa R-kioskille (pl. lentoaseman kioskit ja Helsingin rautatieasema lähtevät ja saapuvat junat).
  3. Kerro myyjälle lähettäjän tiedot.
  4. Kerro myyjälle vastaanottajan tiedot ja maksa säilytysmaksu 3 €.
  5. Vastaanottaja saa tekstiviestillä tiedon, kun paketti on noudettavissa.

Vastaanottaja saa tiedon saapumisesta tekstiviestillä. Tavaran jättäminen ei onnistu ilman vastaanottajan puhelinnumeroa. Tavaran luovutushetkellä tarkistetaan asiakkaan henkilöllisyys. Mikäli vastaanottaja on estynyt noutamaan tavaran ja valtuuttaa toisen henkilön, tulee noutajalla olla mukana valtakirja ja henkilöllisyystodistus.

Säilytysehdot

Säilytettävän tavaran ensimmäispaino on 5 kg. Tavaroita otetaan vastaan kioskin tilojen puitteissa. Emme ota säilytykseen helposti särkyvää tavaraa, rahaa, arvopapereita, jalometalleja, turkiksia, aseita, lämpötilasäädeltyjä toimituksia, eläviä eläimiä tai kasveja, pilaantuvaa tavaraa, vaarallisia tai radioaktiivisia aineita. Tavaroiden säilytysaika on 14 vuorokautta.

Mikäli säilytykseen jätetyt tavarat katoavat tai vahingoittuvat säilytyksen aikana tai mikäli niitä ei päästä noutamaan, koska kioski ei ole auki ilmoitettuna aukioloaikana, R-kioski vastaa aiheuttamistaan välittömistä vahingoista enintään 30 euroon saakka. R-kioski ei vastaa välillisistä vahingoista. Asiakkaan tulee selvittää juhlapäiviin liittyvät kioskin poikkeusaukioloajat etukäteen.

R-avainpalvelu - avainten turvallinen säilytys ja kuljetus

Kotiapu, koiranvahti, siivouspalvelu, lastenhoitaja, putkimies, kukkien kastelija.... Aikataulut eivät millään kohtaa, miten saat avaimet luovutettua turvallisesti vastaanottajalle?

Ei hätää: Ärrä huolehtii, että avaimet säilytetään turvallisesti ja luovutetaan oikealle henkilölle. Palvelun hinta on 5 euroa ilman avaimen kuljetusta ja 7,90 euroa kuljetuksen kanssa. Tuo avaimesi mille tahansa Ärrälle (pl. lentoaseman kioskit ja Helsingin rautatieasema lähtevät ja saapuvat junat) ja avaimen noutaja saa tiedon tekstiviestitse. Toimitusaika on 2–5 arkipäivää.

Palvelun hinta on 5 euroa ilman avaimen kuljetusta ja 7,90 euroa kuljetuksen kanssa.
Toimi näin
  1. Tuo avaimesi Ärrälle (pl. lentoaseman kioskit ja Helsingin rautatieasema lähtevät ja saapuvat junat).
  2. Kerro myyjälle lähettäjän tiedot.
  3. Kerro myyjälle vastaanottajan tiedot ja noutokioski, mikäli avaimen nouto tapahtuu eri kioskista.
  4. Palvelun hinta on 5 euroa ilman avaimen kuljetusta ja 7,90 euroa kuljetuksen kanssa.
  5. Avaimen noutaja saa tiedon tekstiviestitse, kun avain on noudettavissa. Toimitusaika on kioskista toiseen on 2–5 arkipäivää.
  6. Avaimia säilytetään kioskissa 2 viikkoa.
Avainten luovutushetkellä tarkistetaan asiakkaan henkilöllisyys. Myyjä tarkistaa hakijalta lähetystunnuksen sekä henkilöllisyyden voimassa olevasta henkilökortista, ajokortista tai passista ja luovuttaa avaimet hakijalle.
Mikäli säilytykseen jätetyt avaimet katoavat tai vahingoittuvat säilytyksen aikana tai mikäli avaimia ei päästä noutamaan, koska kioski ei ole auki ilmoitettuna aukioloaikana, R-kioski vastaa aiheuttamistaan välittömistä vahingoista enintään 30 euroon saakka. R-kioski ei vastaa välillisistä vahingoista. Asiakkaan tulee selvittää juhlapäiviin liittyvät kioskin poikkeusaukioloajat etukäteen.

Jos R-avainpalveluun liittyy avaimen kuljetus kioskilta kioskille, niin lähetysten kuljettamisessa sovelletaan tiekuljetussopimuslakia ja sen nojalla annettuja määräyksiä. Lähetyksille ei ole erillistä
kuljetusvakuutusta, joka kattaa vahinkotilanteissa lähetykset täydestä arvostaan.

DB Schenkerin Noutopistepaketti noudettavissa ja lähetettävissä yli 390 Ärrältä

Kun valitset verkkokaupan toimitustavaksi DB Schenkerin noutopistepaketin, voit noutaa tai palauttaa pakettisi yli 390 Noutopiste-Ärrälle ympäri Suomen.

DB Schenkerin verkkokauppa-asiakasyritykset voivat myös lähettää Noutopistepakettinsa Ärrältä sekä verkkokaupan palautukset hoituvat kätevästi Ärrän kautta. Paketin voi palauttaa mille tahansa Schenkerin Noutopiste-Ärrälle.

Lähetyksen noutaminen Ärrältä

DB Schenker lähettää vastaanottajalle saapumisilmoituksen tekstiviestillä tai kirjeellä, kun lähetys on noudettavissa halutulta Ärrältä. Lähetys on noudettavissa 14 vuorokauden ajan, jonka jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle. Paketin noutaminen onnistuu yksinkertaisesti lähetystunnuksella, noudettaessa on esitettävä henkilöllisyystodistus (muovinen ajokortti, passi tai henkilökortti).

Valtakirja

Etkö pääse itse noutamaan lähetystäsi? Täytä ja tulosta valtakirja käyttöösi.
Valtakirja suomeksi (pdf)
Valtakirja ruotsiksi (pdf)

Voit seurata lähetyksesi kulkua internetissä osoitteessa:
http://ng.myschenker.fi/aeseuranta/

Lähetykseen liittyvissä asioissa palvelee DB Schenkerin asiakaspalvelu:
puh 010 520 06 (ma–pe klo 8–16.30)

Huollata Samsungisi Ärrän kautta

Samsung Drop Point on helppo ja nopea tapa huollattaa Samsungin puhelin tai tabletti. Säästät aikaasi ja vaivaa tästä ei ole sinulle nimeksikään.

Toimi näin:
1. Tarkista laitteesi tiedot tyyppikilvestä akun alta (mallikoodi, sarjanumero & IMEI-numero)
2. Soita Samsung-asiakastukeen 030-6227515
3. Saat tekstiviestinä Samsung pakettikoodin
4. Mene Ärrälle ja näytä koodi kassalla
5. Anna puhelin myyjälle

Palvelu on täysin sähköinen – sinun ei tarvitse tulostaa lomakkeita tai pakata laitetta etukäteen. Kun puhelimesi on huollettu, se palautetaan kotiosoiteeseesi nähden lähimmälle Ärrälle. Tästä lähtee sinulle automaattinen tekstiviesti-ilmoitus. Tarvittaessa saat viestin esim. perheenjäsenen puhelinnumeroon. Mikäli varapuhelinta ei ole käytettävissäsi, saat tiedon sähköpostina tai kirjeenä.

Hae DB Schenker Noutopiste-Ärrät

Tai hae sijainnilla:

Lähetä Matkahuollon paketit Ärrältä

Matkahuollon pakettien noutaminen, lähettäminen ja palauttaminen onnistuvat jo lähes 300 Ärrältä.

Valitse verkkokaupasta tilausta tehdessäsi paketin kuljettajaksi joko Matkahuolto tai PostNord, jotka toimittavat pakettisi suoraan Noutopiste-Ärrälle.

Paketin noutaminen

Saapuneesta paketista ilmoitetaan tekstiviestillä tai kirjeellä heti kun lähetys on noudettavissa. Lähetystä noudettaessa mukaan tarvitaan lähetystunnus ja henkilötodistus: muovinen ajokortti, passi tai henkilökortti. Toisen henkilön lähetystä noudettaessa mukaan tarvitaan henkilötodistuksen lisäksi valtakirja.

Lähipaketti

Lähipaketilla lähetät etukäteen netissä maksamasi lähetyksen noin 300:lta R-kioskilta. Lähipaketin edullisin vaihtoehto on 5.70€. Ärrältä voit ostaa myös pakkaustarvikkeita. Lisätietoja ja lähetyksen maksaminen osoitteessa www.matkahuolto.fi

Lähetyksen seuraaminen

Voit seurata pakettisi kulkua Matkahuollon lähetystenseurannalla. Syötä seurantasivulle paketin lähetystunnus.

Voit myös soittaa Matkahuollon Pakettipalvelujen palvelunumeroon, puh 0800 132 582, joka palvelee ma-pe klo 8-18. Numero on ilmainen.

Toimitusehdot ja lisätiedot

Tutustu Matkahuollon Lähi-pakettiin

Tutustu Matkahuollon kuljetusehtoihin 

Etsi lähin Pakettipiste Matkahuollon toimipistehaulla

Hae Matkahuolto pakettipiste -Ärrät

Tai hae sijainnilla:

Lähetä tai nouda Postin paketti

Yli 150 Ärrällä on täyden palvelun Posti tai Postin noutopiste. Postimerkit saat kaikilta Ärriltä.

Ärrän täyden palvelun Postista saat henkilökohtaista palvelua kaikkeen lähettämiseen ja vastaanottamiseen. Voit myös ostaa postimerkkejä, postitus- ja pakkaustarvikkeita.

Hae posti-Ärrät

Tai hae sijainnilla: