Lehdistötiedote 30.1.2020.

R-kauppiaiden valtakunnallinen suurtapahtuma Ärräpäivät 2020 järjestettiin Paviljongissa 28.1.-30.1.2020. R-kioskin vastuullisuusohjelman mukaisesti tapahtuman ylijäämäruoka lahjoitettiin hyväntekeväisyyteen.

Ärräpäivät, jotka järjestettiin jo seitsemättä kertaa ja kolmannen kerran Jyväskylän Paviljongissa, on R-kauppiaiden tärkein vuotuinen tapahtuma, joka tarjoaa kauppiaille ja yhteistyökumppaneille mahdollisuuden tavata kollegoita sekä tutustua toisiinsa, huippubrändeihin ja uutuustuotteisiin. Tapahtuma koostuu aluekokouksista, yhteisestä seminaarista ja messuista. Messuilla näytteilleasettajat esittelevät tuotteitaan kauppiaille.

”Tällaisessa suurtapahtumassa tulee tietysti myös ylijäämäruokaa”, toteaa R-kioski Oy:n markkinointijohtaja Ann-Charlotte Schalin. ”Vastuullisuusohjelmamme mukaisesti halusimme pienentää hävikkiä ja lahjoittaa ylijäävän ruoan hyväntekeväisyyteen. Sopiva kohde tähän oli Jyväskylän Katulähetyksen ruoka-apu.”, Schalin jatkaa.

”Paviljonki on tapahtumatalona mukana myös tärkeissä vastuullisuuskysymyksissä ja autoimme mielellämme asian järjestämisessä”, kertoo Jyväskylän Messut Oy:n myyntipäällikkö Hannu Mennala.

Katulähetyksen ruokajakelussa toiminta-ajatuksena on hyödyntää Jyvässeudun kauppojen, leipomoiden ja muiden elintarvikkeiden tuottajien ylijäämäruokaa niin, että ruoka jaetaan eteenpäin Jyväskylän kaupungin vähävaraisille ihmisille.

Ann-Charlotte Schalin, markkinointijohtaja, R-kioski Oy, p. 020 5544 205

s-posti: ann-charlotte.schalin@r-kioski.fi