- Anna laskusi myyjälle.
- Todista myyjälle henkilöllisyytesi.
- Kerro puhelinnumerosi.
- Kerro myyjälle maksutapa (debit tai credit).
- Myyjä antaa sinulle allekirjoitettavaksi laskunmaksua koskevan kuitin
Laskunmaksajan on oltava 18 vuotta täyttänyt ja hänellä on oltava suomalainen henkilötunnus. Puhelinnumero tarvitaan yhteyden saamiseksi laskun maksajaan siltä varalta, että käsittelyssä tulee virhe taikka tilinumero tai viivakoodi on virheellinen.
Maksuvälineet:
Palvelu toteutetaan yhteistyösopimuksena Walleyn ja R-kioskin välillä. Palvelun ansiosta asiakas voi maksaa laskunsa fyysisessä myymälässä kortilla (debit/credit) palvelumaksua vastaan.
Vain yksityishenkilöt voivat käyttää palvelua. Palvelussa on korttimaksuille 5 000 euron rajoitus 30:n vuorokauden jaksolle. Huom! Käteismaksu ei mahdollista, vain korttimaksu.
Kulut:
Maksu debit-kortilla tai yhdistelmäkortin pankkiominaisuudella: 4,50 € palvelumaksu + 0,31 % laskun summasta (enintään 0,75 €)
Maksu credit-kortilla tai yhdistelmäkortin luotto-ominaisuudella: 4,50 € palvelumaksu + 0,90 % laskun summasta
Veloitamme korttitapahtumien vastaanottajan (acquirer) veloittamat kulut kortin käytöstä sellaisenaan.
Palvelumaksu veloitetaan jokaisesta maksetusta laskusta:
Esimerkkejä kuluista:
Maksu debit-kortilla: Laskun summa 100 €, laskun kulu 4,50 € + 0,31 %, maksettava yhteensä 104,81 €
Maksu yhdistelmäkortin luotto-ominaisuudella: Laskun summa 100 €, laskun kulu 4,50 € + 0,90 %, maksettava yhteensä 105,40 €
Kuitti:
Saat jokaisesta maksetusta laskusta erillisen kuitin.
Kuitti sisältää seuraavat tiedot:
– maksun saajan nimi
– maksun saajan tilinumero
– maksettu summa
– laskun viitenumero
– maksutoimeksiannon vastaanottopäivä
– palvelumaksu
– mahdolliset korttimaksamisen kulut
Maksutoimeksiannon toteuttamisen enimmäisaika:
Maksutoimeksiannon toteuttaminen aloitetaan seuraavana pankkipäivänä sen jälkeen, kun maksutoimeksianto otetaan vastaan R-kioskin myymälässä. Maksun summa on vastaanottajan pankkitilillä viimeistään maksutoimeksiannon toteuttamisen aloittamista seuraavana toisena pankkipäivänä. Laskun eräpäivä ei vaikuta maksutoimeksiannon toteuttamisen aikatauluun, vaan maksutoimeksiannon toteuttaminen alkaa edellä mainittujen ehtojen mukaisesti.
Lisätietoja laskunmaksusta:
Mikäli epäilet, että maksutoimeksiantosi ei ole onnistunut tai että maksunsaaja ei ole vastaanottanut suoritusta maksamastasi laskusta, ole yhteydessä numeroon 09 – 315 89947.
Vastuu laskunmaksupalvelun toteuttamisesta:
Walley vastaa laskunmaksupalvelusta sen yleisten ehtojen mukaisesti. Palvelun toteuttamisessa mahdollisesti tapahtuvista virheistä aiheutuvasta vahingonkorvausvelvollisuudesta kerrotaan laskunmaksupalvelun yleisissä ehdoissa, jotka saat R-kioskin myyjältä. Laskunmaksupalvelun yleiset ehdot ovat nähtävillä myös seuraavan linkin takana:
R-kioskin laskunmaksupalvelun yleiset ehdot 01.11.2022 alkaen