R-kioski on yrittäjävetoinen convenience-ketju, joka tarjoaa asiakkailleen syötävää ja juotavaa sekä tärkeitä jokapäiväisiä tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti silloin ja sieltä mistä asiakas niitä haluaa. R-kioskin tavoitteena on helpottaa asiakkaidensa arkea tuomalla tavarat ja palvelut sinne, missä ihmiset ovat ja liikkuvat. Suomen 380 R-kioskia tarjoavat työtä ja toimeentuloa kautta maan ja kannustaa yrittäjyyteen.
R-Kioskin vastuullisuus- ja viestintäpäällikkö Kiira Kivisaari korostaa, että R-kioskin toimintaan kuuluu olennaisena osana vastuullisuus, jonka kulmakiviä ovat vastuu ympäristöstä, myytävistä tuotteista ja ihmisistä.
”Pidämme huolta siitä, että Ärrä piristää jokaisen päivää tulevaisuudessakin. Tämän saavuttamisessa avainasemassa on motivoituneiden, työstään pitävien ammattilaisten yhteisö, jossa korostamme yksilöiden rohkeutta olla oma itsensä. Hyvinvoinnin ja terveiden elämäntapojen edistämisellä tässä yhtälössä iso rooli.”
Yhä tärkeämpinä teemoina korostuvat niin oman hyvinvoinnin merkitys kuin muista ihmisistä huolehtiminen R-kioskin henkilöstön arjessa. Suomen Urheiluliiton kanssa tehtävässä yhteistyössä innostetaan, kannustetaan ja aktivoidaan Ärräläisiä tämän kevään aikana kattavan hyvinvointivalmennussisällön kautta. Suomen Urheiluliitto on yhteistyössä R-Kioskin kanssa rakentanut Ärräläisille aktivoivan hyvinvointikampanjan, joka pitää sisällään etävalmennuksia, hyvinvointivinkkejä, harjoitusohjelmia ja viestinnällisiä sisältöjä, joiden avulla tie aktiiviseen elämäntyyliin on helpompaa.
Suomen Urheiluliiton toimitusjohtaja Harri Aalto avaa yhteistyön merkitystä:
”Meille liikunnan ja urheilun kansalaisjärjestönä on luontevaa olla auttamassa R-kioskin henkilöstöä voimaan paremmin. Kysymys on samoista elämänhallinnallisista asioista, jolla huippu-urheilija käsittelee paineita kisakaudella tai tekee jokapäiväisiä terveiden elämäntapojen valintoja, jotta varmistetaan terveet harjoituspäivät. Meille on kunnia-asia voida auttaa R-kioskin henkilöstöä tällä tietotaidolla.”
Ärräläiset kuntoon -hyvinvointikampanjaan liittyy mukaan myös Ärrä tekee hyvää -urheilussa ohjelman urheilijatiimi, jotka ovat tehneet omaan arkeensa liittyviä hyvinvointivinkkejä ja auttavat ärräläisiä tekemään oikeita liikesuorituksia esimerkkivideoiden kautta. Yhteistyö on hyvä esimerkki modernista sponsoroinnista, jossa eri yhteistyön kohteet tekevät päämäärätietoisesti ponnisteluja yrityksen henkilöstön liikuttamiseksi.