Lehdistötiedote 23.3.2020.

Suomalainen hyvinvointiyritys Puhdistamo kehitti kaksi uutta luonnollista energiajuomaa yhteistyössä Jare Tiihosen kanssa. Luonnon raaka-aineista valmistettu Natural Energy Drink tulee aluksi yksinoikeudella myyntiin R-kioskille maanantaista 23.3 lähtien. Tiihosen toiveesta kampanja tukee Pelastakaa Lapset ry:n kotimaan lastensuojelutyötä. Jokaisen tuotteen myynnistä ohjataan 5 senttiä Pelastakaa Lapset ry:lle.

Puhdistamo ja Jare Tiihonen näkevät, että Suomessa tarvitaan energiajuomien kulttuurinmuutos. He kokevat tärkeänä, että ihmiset ja varsinkin nuoret löytävät terveellisemmän vaihtoehdon. Puhdistamon juoma sisältää vain luonnollisia ainesosa. Valmistuksessa on käytetty kolmea eri teelaatua. Juomat eivät sisällä sokeria vaan makeutta tuo steviauute.

Tiihonen halusi, että energiajuomakampanjan avulla tuettaisiin Suomen lasten hyvinvointia. Jokaisesta myydystä Natural Energy Drink -tölkistä ohjataankin 5 senttiä Pelastakaa Lapset ry:n kotimaan lastensuojelutyöhön. Puhdistamo ja Tiihonen ovat päättäneet lahjoittaa Pelastakaa Lapset ry:lle vähintään 75 000 euroa.

”Energiajuomakulttuurin muutoksessa on kyse hyvistä asioista. Sen takia mukaan otettiin myös hyväntekeväisyys. Minulle oli ehdottoman tärkeää, että kampanja tukee samalla lasten hyvinvointia” Tiihonen sanoo.

Uudet tuotteet tulevat aluksi myyntiin yksinoikeudella R-kioskeihin 23.3. alkaen.

”Olemme R-kioskilla satsanneet voimakkaasti terveelliseen, mukaan otettavaan ruokaan, kuten salaatteihin ja wrappeihin. Hyvinvointia tukevat juomat ja ruoka ovat kioskeissa voimakkaasti kasvava tuoteryhmä ja olemme todella iloisia siitä, että pääsemme tuomaan markkinoille ensimmäisenä yhden vuoden kovimmista tuoteuutuuksista”, R-kioskin tuotepäällikkö Lauri Vatanen iloitsee.

Vatasen mukaan tuoteperhe esiteltiin ensi kertaa R-kioskin väelle Ärräpäivillä Jyväskylässä, ja yhteistyö sai innokkaan vastaanoton R-kioskin kauppiailta. Puhdistamon kaupallinen johtaja Joni Inkinen on tyytyväinen siihen, että uudelle tuotteelle saatiin mahdollisimman laaja ja muun muassa nuoret aikuiset hyvin tavoittava jakelukanava.

”Meitä yhdistää R-kioskin kanssa halu ohjata ihmisiä terveellisempien ruoka- ja juomavaihtoehtojen pariin. Tiedämme kuitenkin kokemuksesta, että nuoret aikuiset ovat vaativa kohderyhmä, ja terveellisyyden lisäksi maun on oltava ehdottomasti kunnossa”, Inkinen sanoo.

Uutuustuotteesta on saatavissa kaksi eri makuvaihtoehtoa: persikka ja bergamotti. Tuote on sokeriton.

Lisätiedot:

Lauri Vatanen, tuotepäällikkö, R-kioski Oy, p. 050 4717 947, s-posti: lauri.vatanen@r-kioski.fi

Anna Eriksson, viestintäsuunnittelija, R-kioski, p. 020 5544 128, s-posti: anna.eriksson@r-kioski.fi

Joni Inkinen, kaupallinen johtaja, Puhdistamo – Real Foods Oy, p. 044 5330 001

R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 500 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %. Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa, Lietuvos Spauda Liettuassa, sekä uusimpana hankintana Baltian maissa toimiva Caffeine Roasters -kahvilaketju. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2018 Reitan Conveniencen liikevaihto oli 1,67 miljardia euroa ja myymälöiden lukumäärä oli 2 200. Vuonna 2018 Reitan Groupin liikevaihto oli 9,7 miljardia euroa ja henkilökuntaa sillä oli 37 700.

Puhdistamo – Real Food Oy

Puhdistamo on vuonna 2009 perustettu suomalainen hyvinvointiyritys ja Suomen ensimmäinen superfoodbrändi, joka tunnetaan intohimoisesta suhtautumisesta puhtaaseen ravintoon ja laatuun. Tarjontaamme kuuluvat ravinnerikkaat ruoka-aineet, juomat ja lisäravinteet. Tuotteitamme on saatavilla kattavasti ympäri Suomen hyvin varustelluissa päivittäistavarakaupoissa, luontaistuotemyymälöissä ja verkkokaupoissa löytyen yli 1000 jälleenmyyjän valikoimasta. Kun saamme ihmiset innostumaan siitä, mitä he syövät, juovat ja kuluttavat, voimme muuttaa hyvinvointikulttuuria. www.puhdistamo.fi