Lehdistötiedote 16.2.2017.

R-kioskin Päiväkahvikysely vahvisti, että Suomessa juodaan kahvit edelleen perinteiseen kahvitaukoaikaan kello neljätoista.

Päiväkahvilla on vahva asema suomalaisessa kulttuurissa. Yli 44 prosenttia R-kioskin Päiväkahvikyselyyn vastanneista haluaa juoda kahvinsa kahdelta. Noin 17 prosenttia vastaajista haluaa piristää päiväänsä jo tuntia aiemmin yhdeltä.

10 % vastaajista nauttii päiväkahvit heti lounaan jälkeen klo 12, kun taas toiset 10 % jaksaa odottaa kolmeen asti.

– Vaikka joillakin työpaikoilla ei enää perinteistä kahvitaukoa vietetäkään, kello kaksi kokoaa edelleen Suomessa asuvat kahvin äärelle. Tämä näkyy myös meillä kioskeilla, jossa aamun lisäksi toinen kahvinkysyntäpiikki osuu juuri kahden aikoihin, markkinointipäällikkö Riikka Pellosniemi R-kioskilta sanoo.

Pellosniemen mukaan R-kioskilla on helmikuussa havaittu myös yhä enemmän treffeillä olevia päiväkahvittelijoita.

– Yksi syy tähän ovat varmasti paluun tehneet Sinkku-, Varattu- ja Vaikea selittää -mukimme. Varsinkin sinkut näyttävät tänä vuonna olevan liikkeellä, Pellosniemi hymyilee.

R-kioski haluaa kannustaa päiväkahvitteluun ja tarjoaa mahdollisuuden tarjota ystävälle tai kuumalle päiväkahviseuralaiselle 50 ilmaista päiväkahvia joka päivä klo 11 alkaen 23.2. asti.

R-kioskin Päiväkahvikysely toteutettiin M3 Researchin nettipaneelissa tammikuussa, ja siihen vastasi 1000 Suomessa asuvaa ihmistä.

Median yhteydenotot, haastattelut ja vierailut:

viestintä, Karin Gummerus, R-kioski Oy, p. 020 554 4150, karin.gummerus(at)r-kioski.fi

R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 620 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2014 Reitan Conveniencen liikevaihto oli EUR 1,8 miljardia ja myymälöiden lukumäärä oli 2 500. Vuonna 2014 Reitan Groupin liikevaihto oli EUR 9,8 miljardia ja henkilökuntaa sillä oli 36 000.