Kuva: Touho Häkkinen

Lehdistötiedote 6.2.2019.

R-kioski ja maastohiihtäjä Krista Pärmäkoski ovat solmineet yhteistyön, jonka myötä Pärmäkoskesta tulee kioskiketjun välipalatuotteiden edustaja. Huippuhiihtäjä haluaa yhteistyön kautta viestiä säännöllisen ateriarytmin merkityksestä jaksamisessa.

Pärmäkoski huomasi alkuvuodesta olevansa treenauksesta perusväsynyt, ja hän on nyt antanut itselleen aikaa lepoon ennen kauden päätavoitetta, 19.2. alkavia Seefeldin MM-kilpailuja.

– Uni on todellakin maistunut ja käytännössä olen nauttinut aamiaista lounasaikaan. Olenkin nyt todella sopiva kasvo R-kioskin aamiaispaketille, jota on tarjolla koko päivän, Pärmäkoski naurahtaa.

Paljon matkustava Pärmäkoski on entuudestaan R-kioskin välipalatuotteiden ystävä, joten yhteistyö Ärrän kanssa on luontevaa. Osapuolien arvot kohtaavat, esimerkiksi R-kauppiaiden keskinäiseen kisailuun viittaava kannustamme voittamisen kulttuuriin sopii myös hiihtoammattilaisen arkeen.
– Urheilijalle säännöllinen ateriarytmi on erityisen tärkeää, joten välipalaakin on tietenkin saatava helposti ja nopeasti. Olin iloisesti yllättynyt siitä, kuinka laaja välipalavalikoima R-kioskilla on. Tämän lisäksi Ärrä on aina matkan varrella, Pärmäkoski sanoo.

Maamme ykkösrivin hiihtäjä on huolissaan erityisesti nuorten ateriarytmistä. Hän toivoo, että varsinkin paljon urheilevat nuoret muistaisivat myös välipalat.
– Olen seurannut läheltä, kuinka moni lupaava urheilijanalku pilaa mahdollisuuksiaan kehittymiseen liiallisilla dieeteillä ja ruokailuaan rajoittamalla. Nykykauneusihanteet ovat lisäksi johtaneet siihen, että moni skippaa välipalat, jotka olisivat kuitenkin ateriarytmin ja treenauksen kannalta tärkeitä. Ja tasapainoiseen elämään kuuluu myös herkuttelu silloin tällöin, näkee Pärmäkoski.

R-kioskin ja Pärmäkosken yhteistyö näkyy koko vuoden muun muassa erilaisina mainoksina tv:ssä, digissä ja ulkomainonnassa, kuin erilaisina sisältöinäkin.

– Olemme erittäin iloisia siitä, että saimme Kristan uudeksi välipalakasvoksemme. Olemme satsanneet voimakkaasti välipalavalikoimamme kasvattamiseen ja meiltä löytyy eväät aina vegaanisista salaateista ja leivistä hotdogeihin ja itsetehtyihin leipiin. Tämä näkyy myös myynnissämme, sillä kioskeiltamme ostettiin viime vuonna 1,5 miljoonaa kappaletta enemmän välipaloja kuin sitä edeltävänä vuonna, R-kioskin markkinointijohtaja Ann-Charlotte Schalin sanoo.

Lisätiedot:
viestintäsuunnittelija Anna Eriksson, R-kioski Oy, p. 020 554 4128,
s-posti: anna.eriksson(at)r-kioski.fi

markkinointijohtaja Ann-Charlotte Schalin, R-kioski Oy, p. 020 554 4205,
s-posti: ann-charlotte.schalin(at)r-kioski.fi

R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 560 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %. Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2017 Reitan Conveniencen liikevaihto oli 1,63 miljardia euroa ja myymälöiden lukumäärä oli 2 300. Vuonna 2017 Reitan Groupin liikevaihto oli 10,7 miljardia euroa ja henkilökuntaa sillä oli 37 000.