Lehdistötiedote 6.10.2021

Jääkiekon Liiga-kautta on pelattu kuukauden verran, ja katsojat ovat palanneet katsomoihin ja ruutujen äärelle. Lätkäfanien kannattaa nyt ostaa ottelueväät R-kioskista ja tukea samalla oman seuran toimintaa. R-kioskin ja Liigan yhteistyö kattaa kauden 2021–2022.

R-kioskille Liigan kanssa tehtävä yhteistyö on uudenlainen tapa tukea jääkiekkoseurojen toimintaa ja esimerkiksi juniorivalmennusta. Yhteistyö jatkaa luontevasti Ärrä tekee hyvää urheilussa -toimintaa, jossa R-kioski on tukenut esimerkiksi kuluvan vuoden aikana 10 urheilijaa.

Liiga-yhteistyössä R-kioski tarjoaa räätälöityjä etuja jääkiekkoseurojen käyttöön ja tulouttaa osan jokaisesta ostotapahtumasta suoraan seuralle. Mitä enemmän fanit käyttävät etuja, sitä enemmän seurat siitä hyötyvät. Kaikki Ärrän Liiga-tarjoukset ja etukoodit löytyvät osoitteesta liiga.fi/ärrä.

Hyvä tapa osoittaa kannatusta

”R-kioski lähti mielellään tekemään Liigan kanssa uudenlaista ja ennakkoluulotonta yhteistyötä. Kannattajat ja sidosryhmät saavat nyt räätälöityjä etuja Ärrältä, ja samalla he voivat valinnoillaan tukea oman seuransa toimintaa. Uusi yhteistyömalli on modernia kumppanuutta, jonka keskeisenä teemana on selkeä mitattavuus. Ärrä tekee hyvää urheilussa -toimintamme tavoitteena on tukea taloudellisesti seuroja sekä urheilijoita, ja samalla tuoda lätkäyleisölle esille laajentunutta mukaan ostettavan ruoan ja juoman valikoimaamme”, kertoo R-kioskin markkinointijohtaja Tarmo Kirjonen.

Yhteistyö näkyy Ärrän, Liigan ja seurojen kanavissa.

”R-kioskin kanssa aloitettu yhteistyö tuo toivottua tukea Liiga-seuroille ja on samalla hyvä tapa faneille osoittaa kannatustaan. Ärriä on ympäri Suomen, joten ostoksilla käyminen on helppoa. Monipuolinen ravinto ja urheilu liittyvät muutenkin saumattomasti yhteen”, toteaa Liigan myyntijohtaja Vili Nurmi.

Liiga-kierrokset käyvät nyt täysillä, ja katsomot täyttyvät pikkuhiljaa kannattajista rajoitusten höllentymisen myötä.

R-kioskin viestintä: viestinta@r-kioski.fi, puh. +358 20 5544 128

Vili Nurmi, myyntijohtaja, Liiga, vili.nurmi@liiga.fi, puh. +358 50 910 6477

R-kioski on yrittäjävetoinen convenience–ketju, joka tarjoaa asiakkailleen syötävää ja juotavaa sekä tärkeitä jokapäiväisiä tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti silloin ja sieltä mistä asiakas niitä haluaa. Ärrällä henkilökohtainen palvelu ja hyvä hinta-laatusuhde ylittää asiakkaan odotukset. R-kioski – nopeaa ja mukavaa on asiointi. R-kioski on osa REITAN HANDEL -yhtiöön kuuluvaa REITAN CONVENIENCE -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 480 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

REITAN CONVENIENCE -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa, Latviassa ja Liettuassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa, Lietuvos Spauda Liettuassa, Baltian maissa toimiva Caffeine Roasters -kahvilaketju sekä Northland kahvilat Norjassa. REITAN CONVENIENCE on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2019 REITAN CONVENIENCEN liikevaihto oli 1,5 miljardia euroa ja myymälöiden lukumäärä oli 2 100. Vuonna 2019 REITANIN liikevaihto oli 9,2 miljardia euroa ja henkilökuntaa sillä oli 38 400.

Jääkiekon SM-liiga Oy vastaa Suomen jääkiekon korkeimman sarjatason, Liigan hallinnoinnista. Yhtiön omistavat Liigassa pelaavat 15 joukkuetta 14 eri paikkakunnalla. Kukin joukkue on alueellaan yksi kiinnostavimmista puheenaiheista sekä taloudellisesti merkittävä toimija. Liiga-yhteisön yhteenlaskettu liikevaihto normaalikaudessa on n. 125 miljoonaa euroa ja yhteenlaskettu yleisömäärä halleissa n. 2,3 miljoonaa katsojaa. Yhteensä Liiga tavoittaa eri kanavien kautta n. 3 miljoona katsojaa kauden aikana.