Lehdistötiedote 26.2.2019.

OnniBussin matkaliput voi jatkossa ostaa R-kioskin maanlaajuisen myymäläverkoston kautta. Asiakkaille tarjottavien matkalippujen valikoima ja hinnat ovat samat niin verkkokaupassa kuin R-kioskilta ostettaessa. R-kioski on ainoa fyysinen myyntipaikka, josta OnniBussin liput voi ostaa verkkokaupan halvoilla hinnoilla.

OnniBussin verkosto kattaa koko Suomen Helsingistä aina Ivaloon ja Kilpisjärvelle saakka, mikä käy hyvin yhteen R-kioskin maanlaajuisen verkoston kanssa. OnniBus.comin toimitusjohtaja Lauri Helke kertoo, että asiakkailta tulleet toiveet rohkaisivat fyysisen lipunmyyntikanavan luomiseen:

Vaikka pääasiallisena myyntikanavamme on toiminut verkkokauppa, näen myös perinteisessä asioinnissa meille paljon mahdollisuuksia. R-kioskilta saa ammattitaitoisen asiakaspalvelun lisäksi tulostetut liput ja samalla voi napata mukaan vaikka kahvit ja matkaeväät, Helke perustelee.

Etsimme R-kioskilla jatkuvasti uusia kiinnostavia palveluja ja yhtenä Suomen suosituimpana matkustavien ihmisten kohtaamispaikkana meille oli luontevaa ottaa valikoimiimme myös OnniBussin matkaliput. R-kioskeilla on keskeinen sijainti, liikenteen risteyskohdissa. OnniBussin liput kasvattavat entisestään jo monipuolista matkalippujen valikoimamme, R-kioskin kategoriapäällikkö Sanna Toijonen kertoo.

OnniBus julkaisi helmikuussa uuden pienemmätkin paikkakunnat tavoittavan OnniBus FLEX –reitistön.

Tarvitsimme erityisesti OnniBus FLEX -reitistöä varten tiheän lipunmyyntiverkoston. R-kioskin 545 myymälän maanlaajuinen verkosto tarjoaa OnniBussin asiakkaille parhaan kattavuuden, Helke toteaa.

Lisätietoja: https://www.r-kioski.fi/palvelut/matkustaminen/

Median yhteydenotot:

R-kioski: Sanna Toijonen, kategoriapäällikkö, R-kioski Oy, p. 0400 162 200, sanna.toijonen(at)r-kioski.fi

OnniBus.com: Lauri Helke, toimitusjohtaja, OnniBus.com Oy, p. 044 555 11 55, lauri(at)onnibus.com

R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 560 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %. Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2017 Reitan Conveniencen liikevaihto oli 1,63 miljardia euroa ja myymälöiden lukumäärä oli 2 300. Vuonna 2017 Reitan Groupin liikevaihto oli 10,7 miljardia euroa ja henkilökuntaa sillä oli 37 000.

OnniBus.com on Suomen johtava kaukobussipalvelu kahdella erilaisella tuotteellaan: OnniBus.com  -kaksikerrosbussit ja OnniBus FLEX -yksikerrosbussit. OnniBussin liikennöinti käynnistyi 1.1.2012 yhdellä bussilla Tampereen ja Porin välillä ja sittemmin se on nopeasti kasvanut yhdeksi Suomen tunnetuimmista brändeistä, mullistaen koko joukkoliikennealan ja tehden bussista jälleen kilpailukykyisen vaihtoehdon omalle autolle ja junalle. Lokakuussa 2018 yhtiö siirtyi osaksi lahtelaista perheyritystä, Koiviston Auto-konsernia ja toi sen kaukobussiliikenteen OnniBus FLEX -tuotteeksi. 31 reitillä liikennöidään noin 300 vuoroa päivässä ympäri Suomea, mikä vastaa noin 70 prosenttia Suomen kaukobussitarjonnasta.