Lehdistötiedote 21.6.2021.

Kesän lämpö ei ole tehnyt tepposia, jos tuttu Piikkiön R-kioski on yhtäkkiä R-grilli. R-kioski muuttuu väliaikaisesti R-grilliksi juhannusviikolla. Kauppias Paula Kylänpää vastaa paikallisten kuluttajien toiveisiin laajasta lämpimien ruoka-annosten ja välipalojen valikoimasta.

Lämpimien ruokien ja välipalojen myynti on moninkertaistunut Piikkiön R-kioskilla. Kaikkien suomalaisten tuntemasta kioskiketjusta on tullutkin Suomen suurin pikaruokaketju. Kauppias Paula Kylänpään vetämä Piikkiön R-kioski, joka muuttuu juhannusviikolla R-grilliksi.

– Kyllä tämä erikoinen aika on näkynyt selvästi asiakasmäärissä. Ihmiset välttävät isoja paikkoja ja hakevat mieluummin meiltä ruokaa mukaan. Välipalamyynti on lisääntynyt ja varsinkin grillituotteiden osalta. Odotan siis innolla, mitä grilliksi muuttuminen tuo tullessaan, Kylänpää kertoo.

R-kioskeilla myydään päivittäin tuhansia annoksia hodareita, pizzapaloja, toasteja ja taquitoja. Perinteisen grilliruuan lisäksi tarjolla on vaihtoehtoja myös kasvissyöjille, kuten kasvistaquitoja, salaatteja ja itämaisia annoksia. Uudeksi hittituotteeksi Kylänpää ennakoi lihapiirakoita.

– Välipaloista hodari on meillä suosituin, mutta hyvänä kakkosena tulee uutuustuotteemme lihapiirakka. Se on saanut tosi hyvä vastaanoton.

R-kioski antaa hodarille tällä hetkellä kahvin tapaan makutakuun. Jos asiakas ei ole tyytyväinen ostamaansa hodariin, hän saa uuden tilalle samasta kioskista.

R-kioski muuttuu R-grilliksi 21. kesäkuuta. R-grillin tunnistaa paitsi maukkaasta ruuasta ja vauhdikkaasta menosta niin myös R Grilli -kyltistä. Piikkiön R-grillillä pidetään heinäkuussa myös kaksi kertaa viikossa pihagrillausta, jolloin saatavissa on myös metrilakuja.

R-kioskin viestintä

viestinta@r-kioski.fi

p. +358 20 5544 128

R-kioski on yrittäjävetoinen convenience–ketju, joka tarjoaa asiakkailleen syötävää ja juotavaa sekä tärkeitä jokapäiväisiä tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti silloin ja sieltä mistä asiakas niitä haluaa. Ärrällä henkilökohtainen palvelu ja hyvä hinta-laatusuhde ylittää asiakkaan odotukset. R-kioski – nopeaa ja mukavaa on asiointi. R-kioski on osa REITAN HANDEL -yhtiöön kuuluvaa REITAN CONVENIENCE -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 480 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

REITAN CONVENIENCE -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa, Latviassa ja Liettuassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa, Lietuvos Spauda Liettuassa, Baltian maissa toimiva Caffeine Roasters -kahvilaketju sekä Northland kahvilat Norjassa. REITAN CONVENIENCE on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2019 REITAN CONVENIENCEN liikevaihto oli 1,5 miljardia euroa ja myymälöiden lukumäärä oli 2 100. Vuonna 2019 REITANGRUPPENIN liikevaihto oli 9,2 miljardia euroa ja henkilökuntaa sillä oli 38 400.