Lehdistötiedote 20.6.2018.

R-kioski vastaa kaupan alan kilpailuun ja aloittaa yhteistyön Wihuri Oy Aarnion Metro-tukun kanssa. Vuonna 2019 käynnistyvä sopimus kattaa R-kioski Oy:n tuotehallinnan, varasto-, keräily- ja jakelupalvelut sekä tilausliikenteen.

Wihuri Aarnion Metro-tukku toimii ensi vuodesta lähtien R-kioskin tukku- ja logistiikkakumppanina. R-kioskilla ei ole aiemmin ollut käytössä tukkukumppania, vaan se on vastannut tuote- ja valikoimahallinnastaan itse, ja ulkoistanut varasto- ja logistiikkatoiminnot toiselle osapuolelle. R-kioski Oy:n toimitusjohtaja Teemu Rissasen mukaan yhteistyön myötä R-kioski pystyy keskittymään entistäkin paremmin strategiansa ytimeen, asiakaslähtöiseen convenience-kauppaan.

– Tuotteiden saatavuus paranee ja hävikki vähenee, kun aiemmin erikseen toimitetut pakasteet, kylmätuotteet ja lämpösäätelemättömät tuotteet voidaan yhdistää samoihin kuljetuksiin. Yhteistyön ansiosta pystymme tarjoamaan esimerkiksi entistä enemmän tuoreita välipalatuotteita asiakkaillemme, Rissanen kertoo.

Rissasen mukaan Wihurin Metro-tukun uusi logistiikkakeskus vastaa R-kioskin tulevaisuuden tavoitteisiin ja haasteisiin.

– R-kioskilla on mahdollista laajentaa tuotevalikoimaa entisestään Metro-tukun yli 30 000 tuotteen valikoiman ansiosta. Tuote- ja valikoimatyön tehostaminen yhdessä vahvan tukkutoimijan kanssa tukee ennen kaikkea R-kauppiaiden menestystä ja hyvää asiakaskokemusta, Rissanen toteaa.

Wihurin Metro-tukun toimialajohtaja Juha Mattila kuvaa yhteistyösopimusta strategiseksi kumppanuudeksi, joka parantaa molempien osapuolten tulevaisuuden kilpailukykyä.

– Arvostamme todella korkealle strategisen yhteistyön alkamisen R-kioski Oy:n kanssa. Näemme päätöksen yhteistyön alkamisesta hienona osoituksena siitä, mihin uudistuva toimintamallimme kykenee ja mitä pystymme yhteistyökumppaneille tulevaisuudessa tarjoamaan. Uskomme tämän yhteistyön olevan vahva päänavaus ketjuliiketoimintamallin omaavien asiakkuuksien suuntaan, Mattila kertoo.

Yhteistyön ja järjestelmien integroinnin suunnittelu käynnistyy jo tämän kesän aikana. Uudet toimintamallit otetaan käyttöön vuoden 2019 keväällä.

Toimitusjohtaja Teemu Rissanen, R-kioski Oy, p. 020 554 4035
Toimialajohtaja Juha Mattila, Wihuri Oy Aarnio Metro-tukku, p. 040 589 3274

R-kioski Oy

R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 550 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, R-kiosk Virossa, Narvesen Norjassa, Latviassa ja Liettuassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2017 Reitan Conveniencen liikevaihto oli 1,63 miljardia euroa ja myymälöiden lukumäärä oli 2 300. Vuonna 2017 Reitan Groupin liikevaihto oli 10,7 miljardia euroa ja henkilökuntaa sillä oli 37 000.

Wihuri Oy Aarnio Metro-tukku

Wihuri Oy Aarnio Metro-tukku on yksi Suomen johtavista päivittäistavara-alan tukkukaupoista, joka huolehtii noin 30 000 food service -alan, julkishallinnon sekä vähittäis- ja huoltamokaupan asiakkaasta. Wihurin Metro-tukku palvelee koko maan kattavan toimitusmyynnin, Metro-pikatukkuverkoston ja eMetro.fi:n kautta. Wihurin Metro-tukun uusi logistiikkakeskus sijaitsee Vantaan Viinikkalassa. Wihurin Metro-tukulla on yli sadan vuoden kokemus monipuolisesta tukkukaupasta ja se kuuluu kansainvälisesti toimivaan Wihuri-konserniin, joka on suomalainen perheyhtiö. Wihurin Metro-tukun visiona on olla tukkukaupassa Suomen luotettavin kumppani – tutustu Wihurin Metro-tukkuun osoitteessa eMetro.fi.