Lehdistötiedote 10.4.2017.

R-kioskin toiminta kehittyy asiakkaiden kulutustottumusten ja vuorokausirytmin muutosten mukaan. Nyt Helsingin keskustan kahdella kioskilla kokeillaan ympärivuorokauden aukioloa.

R-kioskit ovat perinteisestikin avoinna aamuvarhaisesta iltamyöhään, mutta huhtikuun alusta lähtien Kampin Narinkkatorilla ja rautatieasemalla palvelua saa 24/7.

Rautatieaseman Asema-aukion R-kioskin kauppias Kari Heikkinen kertoo, että ensimmäisten päivien kokemukset ovat loistavia. Asiakkaat ovat olleet ilahtuneita erityisesti mahdollisuudesta saada lämmintä yöpalaa. Kun kioski on aina auki, voi Ärrä-paketitkin lähettää kaikessa rauhassa.

Nälkä ei katso kellonaikaa

Aluepäällikkö Anu Lindholm toteaakin, että R-kioskin tulee olla auki silloin, kun ihmiset ovat liikenteessä. Vuorokausirytmit erilaistuvat, ja ihmiset ovat liikkeellä koko ajan ja myös läpi yön. Kaikkina kellonaikoina tarvitaan ruokaa ja juomaa. R-kioskin 24/7-kioskit Narinkkatorilla ja asema-aukiolla ovat keskeisillä paikoilla, vilkkaiden kulkureittien varrella, joten niihin on helppo poiketa ostoksille.

— Mukaan otettavan syötävän ja juotavan kulutus on kovassa kasvussa. Kioskien tulee olla auki silloin, kun asiakkaalla on tarve välipaloille, lämpimälle ruoalle tai muiden perinteisten kioskituotteiden, kuten HSL-matkakorttilatauksen tai lehtien ja tupakan ostamiseen, sanoo Anu Lindholm.

Päätökset jatkosta syksyllä

Helsingissä aloitettua 24/7-kokeilua jatketaan loppusyksyyn, jonka jälkeen tehdään päätökset jatkosta. Lindholm lupaa, että onnistuessaan 24/7-kioskeja avataan myös muissa suurissa kaupungeissa.

— Päätimme aloittaa kokeilun näin kevään kynnyksellä. Nyt on oivallinen hetki, koska kesällä ihmiset ovat myöhemmin liikkeellä, ja näin asiakkaamme ovat jo oppineet, että meiltä saa tuotteet ja palvelut kaikkina vuorokauden aikoina.

R-kioski on kehittänyt ja laajentanut mukaan otettavan syötävän ja juotavan sekä välipalatuotteiden valikoimaa ja saatavuutta kioskeissa. Pidennetyt aukioloajat, hyvä asiakaspalvelu ja monipuolinen valikoima tekevät R-kioskeista houkuttelevia ostopaikkoja.

R-kioski, aluepäällikkö Anu Lindholm, anu.lindholm(at)r-kioski.fi, puh. 020 554 4066

R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 600 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2016 Reitan Conveniencen liikevaihto oli EUR 1,76 miljardia ja myymälöiden lukumäärä oli 2 300. Vuonna 2016 Reitan Groupin liikevaihto oli EUR 9,8 miljardia ja henkilökuntaa sillä oli 38 000.