Lehdistötiedote 25.10.2017.

R-kioskilla voi maksaa ostoksensa mobiililähimaksulla sekä Apple Pay -lähimaksupalvelun kautta. Toistaiseksi mobiilimaksamista on hyödynnetty R-kioskilla vielä vähän, mutta sen suosion uskotaan kasvavan voimakkaasti lähiaikoina.

Uusi Apple Pay -lähimaksupalvelu aloitti tiistaina Suomessa. R-kioski muistuttaa, että mobiililähimaksut onnistuvat kioskeilla jo nyt.

– R-kioskille maksamisen nopeus, mukavuus ja kustannustehokkuus ovat erittäin tärkeitä, ja siksi haluamme tarjota asiakkaillemme uusia tapoja maksaa ostoksensa, kuten Apple Pay -lähimaksun, R-kioskin tietohallintojohtaja Pentti Talikka kertoo.

Lähimaksun suosio kasvaa R-kioskilla tasaisesti.

– Uskomme, että mobiilimaksamisen suosio kasvaa varsin nopeasti Suomessa. Esimerkiksi pankkikorttien lähimaksuominaisuutta hyödyntää jo noin 33 prosenttia maksukortin käyttäjistä, ja sama väki siirtyy varmasti myös piakkoin mobiilimaksujen hyödyntämiseen, Talikka arvelee.

R-kioskilla voi maksaa myös monenlaisilla kohdennetuilla maksuvälineillä, kuten Edenredin Ticket-kortilla, Smartum Saldo Mobiililla ja ePassilla. R-kioski aikoo tukea Apple Payn lisäksi myös muita lähimaksua hyödyntäviä mobiilipalveluja.

– Tutustumme jatkuvasti erilaisiin maksamiseen ja pankkiasiointiin liittyviin palveluihin. Meillä voi jo tänä päivänä maksaa niin laskuja kuin nostaa rahaakin, Talikka kertoo.

Pentti Talikka, tietohallintojohtaja, R-kioski Oy
p. 040 551 4047, pentti.talikka@r-kioski.fi

R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallisesti 580 myymälää. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2016 Reitan Conveniencen liikevaihto oli EUR 1,76 miljardia ja myymälöiden lukumäärä oli 2 300. Vuonna 2016 Reitan Groupin liikevaihto oli EUR 9,8 miljardia ja henkilökuntaa sillä oli 38 000.

Apple Pay tuli tiistaina Suomen markkinoille yhteistyössä pankkikonserni Nordean ja energiayhtiö St1:n kanssa.

Mobiilisovellus mahdollistaa lähimaksamisen suoraan Applen laitteilla. Matkapuhelimesta tulee siis pankkikortti: esimerkiksi ruokakaupassa asiakas voi maksaa ostoksensa vilauttamalla kännykkää kassan lukijalle.