Lehdistötiedote 19.9.2017.

Inkivääriä sisältävät, pienet shotit ovat yksi kuumimmista trendeistä maailmalla.

– Uudet inkiväärishotit ovat suosiossa jo muissa Pohjoismaissa. Uskon, että jatkossa yhä useampi asiakkaamme nappaa esimerkiksi inkivääriä sisältävän shotin kahvinsa tai välipalansa kylkeen. Itsekin aion piristää syksyäni päivittäisellä shottiannoksella, R-kioskin toimitusjohtaja Teemu Rissanen hymyilee.

Uudet R-välipalatuotesarjan shotit ja mehut valmistetaan kylmäpuristetuista hedelmistä ja marjoista. 60 millin inkiväärishotista saa 10 % päivän C-vitamiinitarpeesta. Shotti valmistetaan kylmäpuristetusta omenasta (68 %), inkivääristä (20 %), sitruunasta (10 %) ja omenatiivisteestä (2 %).

Shotit tulevat alkuun 200:n R-kioskin valikoimiin.

– Shotit ovat esimerkiksi Tanskassa 7-Eleven myymälöissä yhtä suosittuja kuin kolajuomat yhteensä. Suomessa vastaavanlaisia inkiväärishotteja ei vielä ole ollut laajassa jakelussa. Olemme iloisia, että voimme tuoda näitä ja muita tuoreita Ärrän tuotteita kaikkien saataville, Rissanen kertoo.

Inkivääriä löytyy myös R-kioskin toisesta shotista, Fireballista, johon virkistävän potkun antavat chili ja keltaisesta väristään tunnettu kurkuma. Valikoimiin tulee lisäksi kylmäpuristettu mehu omenoista, mansikasta ja inkivääristä sekä erinomainen appelsiinimehu C-vitamiinin saantia varmistamaan.

Shottien lisäksi R-kioski kasvattaa välipala- ja lounasvalikoimaansa uudella R-välipalatuotesarjalla, johon kuuluvat raikkaat käsintehdyt kerrossalaatit, täytetyt leivät ja luonnonjogurttiannokset.

Muokattu 22.9.2017.

Yhteydenotot:

toimitusjohtaja, Teemu Rissanen, R-kioski Oy, p. 020 554 4035, teemu.rissanen(at)r-kioski.fi

kategoriapäällikkö, Anu Heikkilä, R-kioski Oy, p 040 563 0248, anu.heikkila(at)r-kioski.fi

R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallisesti 580 myymälää. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2016 Reitan Conveniencen liikevaihto oli EUR 1,76 miljardia ja myymälöiden lukumäärä oli 2 300. Vuonna 2016 Reitan Groupin liikevaihto oli EUR 9,8 miljardia ja henkilökuntaa sillä oli 38 000.