Tiedote 19.3.2024

R-kioski uudistaa ja yhtenäistää kioskien ulkoasua Reitan Convenience -maiden sisarketjujen mukaiseksi. Tuttu R-logo säilyy ennallaan. Ensimmäinen uuden kuosin mukainen Ärrä aukesi viime viikolla Helsingin Kruunuvuorenrantaan. Tällä viikolla Tampereen Hatanpään Valtatien kioski saa uuden ilmeen.

R-kioskien ilme uudistuu vaiheittain, kun uusia kioskeja avataan ja vanhoja remontoidaan. Helsingin Kruunuvuorenrannan uusi kioski on pilottikioski, jossa uusia värejä on kokeiltu käytännössä. Uudistusta tehdään omistajan sisarketjujen mukaisesti, mutta R-kioskin vahvasti tunnistettavat elementit kuten keltainen väri ja logo pysyvät asiakkaille tutussa muodossa. Ilmeessä on vaikutteita muun muassa Ruotsin Pressbyrånista ja Norjan Narvesenista.

– Olemme tuoneet kioskien värimaailmaan lisää keltaista ja vaaleaa puuta.

Tuotteiden sijoittelu on aikaisempaa selvempää. Opasteita on enemmän ja ne ovat paremmin näkyvillä. Uusi värimaailma on lämmin ja valoisa. Uudistuksella halutaan vahvistaa ja kehittää R-kioskin brändiä ja asiakaskokemusta, R-kioskin myymäläkonseptipäällikkö Hanna Lankinen toteaa.

Lankinen ja R-kioskin rakennusmestari Jari Tapanainen ovat vakuuttuneita, että asiakkaat huomaavat muutoksen väreissä, esillepanossa ja valoisuudessa.

Energiansäästö ja kierrätys tehostuvat

Uudistustyössä on otettu huomioon myös ympäristönäkökohdat, ja esimerkiksi Kruunuvuorenrannan kioskissa jäädytys- ja kylmälaitteet toimivat kaukokylmällä, jolloin ei synny päästöjä. Tapanainen kertoo, että jatkossa jätteet saadaan paremmin kiertoon, kun nyt myös asiakkaille on tarjolla lajitteluun innostavat jäteastiat.

Tampereen Hatanpään Valtatien Ärrällä on remontin yhteydessä myös uudistettu kioskin sisäilme kokonaan. Remontoitu kioski aukeaa perjantaina 22. maaliskuuta.

–  Teemme harmonisointia yhteistyössä Reitan Convenience-maiden kanssa. Me olemme ottaneet oppia muiden maiden kioskikonsepteista ja vastaavasti muissa maissa on saatu vinkkejä meidän uudistustyöstämme ja kokemuksistamme, Lankinen sanoo.

Kruunuvuorenrannan palvelut laajenevat

Kruunuvuorenrannan uusi R-kioski avattiin perjantaina 15. maaliskuuta rakenteilla olevien Kruunusiltojen päähän. Kioski on asuin- ja liiketalon kulmassa, josta avautuu merinäköala. Kioskissa on poikkeuksellisen laaja valikoima, ja tarjonnassa painottuvat erityisesti mukaan otettava syötävä, juotava ja herkuttelutuotteet. Kioskissa on esimerkiksi salaattibaari. Kahvila-alueella on 15 asiakaspaikkaa ja ulos saadaan myös muutamia terassipöytiä.

– Alueella on vasta vähän palveluja ja elintarvikemyymälöihinkin on matkaa. Asukkaat ovat rakentamisen aikana käyneet jo monta kertaa ovella kysymässä, että koska avaamme, Tapanainen kertoo.

Kruunuvuorenrannan R-kioski sijaitsee osoitteessa Kultakruununkaari 1.  Kioski työllistää alkuvaiheessa kolmesta viiteen työntekijää. Kioski on avoinna arkisin kello 7–21, lauantaisin kello 8–20 ja sunnuntaisin kello 9–20.

viestinta@r-kioski.fi, puh. +358 20 5544 095

R-kioski on yrittäjävetoinen convenience-ketju, joka tarjoaa asiakkailleen syötävää ja juotavaa sekä tärkeitä jokapäiväisiä tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti silloin ja sieltä mistä asiakas niitä haluaa. Ärrällä henkilökohtainen palvelu ja hyvä hinta-laatusuhde ylittävät asiakkaan odotukset. R-kioski – nopeaa ja mukavaa on asiointi. R-kioski on osa REITAN-yhtiöön kuuluvaa REITAN CONVENIENCE -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto 370 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 95 %.

REITAN CONVENIENCE -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa, Latviassa ja Liettuassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, YX 7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa, Lietuvos Spauda Liettuassa, Caffeine Roasters -kahvilat Latviassa, Virossa, Liettuassa, Norjassa ja Tanskassa sekä Northland-kahvilat Norjassa. REITAN CONVENIENCE on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan.