R-kioski kasvattaa välipala- ja lounasvalikoimaansa uudella deli-tuotesarjalla, johon kuuluvat raikkaat käsintehdyt kerrossalaatit, täytetyt leivät ja luonnonjogurttiannokset. Lisäksi yli 200:een kioskiin tuodaan kylmäpuristetuista hedelmistä ja marjoista valmistetut shotit ja -mehut, joita saa Suomessa vain R-kioskilta.

R-kioski tunnetaan Suomen suurimpana kahvilaketjuna. Nyt ketju aikoo vahvistaa entisestään asemaansa myös mukaan ostettavien välipalojen ja lounaiden ostopaikkana.

-Välipalojen myynti on kasvanut jo pitkään kaikissa R-kioskeissa ja esimerkiksi erilaiset hot dogimme ovat saaneet asiakkailtamme erinomaisen vastaanoton. Asiakkaidemme toiveesta tuomme valikoimiimme nyt myös kevyitä ja raikkaita vaihtoehtoja, joista saa nopeasti koostettua itselleen hyvän lounaan tai välipalan, R-kioskin toimitusjohtaja Teemu Rissanen sanoo.

Rissanen nostaa uudesta valikoimasta esiin erityisesti kylmäpuristetuista hedelmistä ja marjoista valmistetut shotit ja mehut.

– Uudet inkiväärishotit ovat suosiossa jo muissa Pohjoismaissa. Uskon, että jatkossa yhä useampi asiakkaamme nappaa esimerkiksi inkivääriä sisältävän shotin kahvinsa tai välipalansa kylkeen. Itsekin aion pitää syysflunssaa loitolla päivittäisellä shottiannoksella, R-kioskin toimitusjohtaja Teemu Rissanen hymyilee.

Uudet mehut ja inkiväärishotit valmistetaan kylmäpuristetuista hedelmistä ja marjoista, joten niistä saa tavallisia mehuja enemmän terveydelle hyödyllisiä antioksidantteja ja C-vitamiinia.

– Shotit ovat esimerkiksi Tanskassa 7-Eleven myymälöissä yhtä suosittuja kuin kolajuomat yhteensä. Olemme iloisia, että voimme tuoda näitä ja muita terveellisiä Ärrän tuotteita kaikkien saataville näin flunssakauden ollessa käsillä, Rissanen kertoo.

Uudistus tukee R-kioskin erilaistumista

Monessa R-kioskissa on testattu jo aiemmin salaattibuffettia, josta voi koota itselleen mieluisen salaatin. Nyt valikoimiin tulevat myös valmiit kerrossalaatit, jotka voi napata kädenkäänteessä mukaan. Tarjolla on korealaista bibimpap-tyylistä kanasalaattia, marokkolaista mehevää couscousia sisältävää kanasalaattia ja kasvisruokavalioon soveltuvaa aidosta fetajuustosta ja bulgurista valmistettua salaattia. Lisäksi täytettyjen leipien valikoima uudistuu ja tarjolle tulee esim. tuoreita täytettyjä croissanteja.

Mehut ja -shotit tulevat noin 200:en R-kioskin valikoimiin viikolla 38 ja koko uusi valikoima lanseerataan aluksi 45:ssä kioskissa.

– Tarkoituksenamme on laajentaa uusi valikoiman mahdollisimman moneen R-kioskiin. Uusien tuotteiden myötä R-kioskista on kehittymässä myös Suomen suurin lounas- ja välipalatuotteiden ketju. Laaja välipala- ja lounasvalikoima tukee R-kioskien erilaistumista ja myös kauppiaidemme menestymistä, Rissanen kertoo.

Yhteydenotot:

toimitusjohtaja, Teemu Rissanen, R-kioski Oy, p. 020 554 4035, teemu.rissanen(at)r-kioski.fi
kategoriapäällikkö, Anu Heikkilä, R-kioski Oy, p 040 563 0248, anu.heikkila(at)r-kioski.fi

R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjentuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallisesti 580 myymälää. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2016 Reitan Conveniencen liikevaihto oli EUR 1,76 miljardia ja myymälöiden lukumäärä oli 2 300. Vuonna 2016 Reitan Groupin liikevaihto oli EUR 9,8 miljardia ja henkilökuntaa sillä oli 38 000.