Lehdistötiedote 9.3.2021.

Korona-aikana yhä useampi suomalainen on löytänyt R-kioskin aamiaisen, lounaat ja välipalat. Erityisesti lämpimän ruuan myynti on kioskeilla voimakkaassa kasvussa, ja myös lounasetuja hyödynnetään yhä ahkerammin R-kioskilla.

R-kioskeilla ruoka-annosten ja välipalojen myynti on ollut vahvassa kasvussa jo vuosia. Esimerkiksi 2021 alkuvuonna lämpimän ruokamyynnin volyymi on kasvanut lähes kaksikymmentä prosenttia. Jo tutun hodarin rinnalle on noussut kätevästi mukaan otettavan pizzan myynti. Myynti on vilkastunut R-kioskeilla eri puolella Suomea niin kaupunkien asuinalueilla kuin pienemmillä paikkakunnillakin.

R-kioskista onkin lähes 480 liikkeellään kasvanut Suomen suurin pikaruokaketju ja tavoitteena on kasvaa yhdeksi suosituimmaksi pikaruokaketjuksi. Tämän ohella R-kioski on jo pitkään ollut Suomen suosituin take away -kahvien myyjä.

–  Ruokamyynnin kasvu ei yllätä, koska olemme satsanneet vahvasti ruokatarjontaamme. Kioskeistamme saa annoksia mukaan aina salaatista ja smoothiesta täytettyihin croissanteihin ja lihapiirakasta kanasiipiin. Osasta R-kioskeja voi tilata kokonaisen pizzan etukäteen. R-kioskin ovet ovat avoinna myös maaliskuussa ja palvelemme asiakkaita normaalin tapaan take away -annoksilla aamusta iltaan, R-kioskin toimitusjohtaja Teemu Rissanen kertoo.

Korona-aikana erityisesti lounasetujen käyttäminen on yleistynyt R-kioskilla.

–  Moni arvostaa sitä, että kioskilta saa annokset mukaan nopeasti ilman odottelua. R-kioski on usein myös lähellä kotia tai työpaikkaa, joten lounastunnin yhteyteen saa mukavan liikuntahetken muutaman minuutin kävelystä, Rissanen sanoo jatkaa;

– Olemme saaneet kiitosta asiakkailta siitä, että työnantajien tarjoamia lounasetuja ja -kortteja voi hyödyntää Ärrällä perinteisen lounasajan lisäksi myös ilta-aikaan. Niiden käyttö ei välttämättä ole mahdollista esimerkiksi kaikissa ruokakaupoissa, Rissanen muistuttaa.

R-kioskin take away -valikoima on laajentunut salaattibuffetteihin, wrappeihin ja aasialaisiin Momotoko-annoksiin. Lämpimien ruokien suosikkeja ovat taquitot, pizzapalat, lihapiirakat, hodarit ja uutuutena kanasiivet.

– Ruokamyyntiä vauhdittavat myös täysin uudenlaiset R-kioskit, jotka toimivat esimerkiksi sairaaloiden yhteydessä ja asemilla. Uudenlaisissa kioskeissa on normaaliakin laajempi valikoima lämpimiä annoksia ja välipaloja, jotka sopivat jokaiseen ruokavalioon, Rissanen toteaa ja jatkaa:

– Aika missä elämme, vaatii erityisen tarkkaa hygieniaa ja turvallisia toimenpiteitä. Meidän ehdoton lähtökohtamme on aina turvallisen asioinnin mahdollistaminen kioskeilla. Olen erittäin ylpeä R-kioski yrittäjistä, jotka yhdessä henkilökuntansa kanssa pitävät huolen asiakkaiden turvallisuudesta ja mahdollistavat asioinnin ja palvelun R-kioskeilla kautta maan.

 

Lisätietoja:

R-kioskin viestintä: s-posti: viestinta@r-kioski.fi, puh.nro: +358 20 5544 128

R-kioski on yrittäjävetoinen convenience–ketju, joka tarjoaa asiakkailleen syötävää ja juotavaa sekä tärkeitä jokapäiväisiä tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti silloin ja sieltä mistä asiakas niitä haluaa. Ärrällä henkilökohtainen palvelu ja hyvä hinta-laatusuhde ylittää asiakkaan odotukset. R-kioski – nopeaa ja mukavaa on asiointi. R-kioski on osa REITAN HANDEL -yhtiöön kuuluvaa REITAN CONVENIENCE -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 480 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

REITAN CONVENIENCE -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa, Latviassa ja Liettuassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa, Lietuvos Spauda Liettuassa, Baltian maissa toimiva Caffeine Roasters -kahvilaketju sekä Northland kahvilat Norjassa. REITAN CONVENIENCE on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2019 REITAN CONVENIENCEN liikevaihto oli 1,5 miljardia euroa ja myymälöiden lukumäärä oli 2 100. Vuonna 2019 REITANIN liikevaihto oli 9,2 miljardia euroa ja henkilökuntaa sillä oli 38 400.