Lehdistötiedote 11.5.2018.

R-kioski on kehittänyt uuden vaivattoman lahjapalvelun R-lahjan kuluttajille. R-kioskin nettisivujen kautta voi ostaa pieniä lahjoja, kuten suklaata, jäätelöä tai kahvin ja pullan. Maksun jälkeen lahjanantaja saa yksilöllisen koodin, jonka hän voi lähettää eteenpäin viestinä lahjan saajalle. Lahjan voi lunastaa missä päin tahansa Suomea, noin 560 R-kioskissa.

R-kioski tekee lahjojen antamisen aiempaa helpommaksi. Uuden R-lahjan saa lähtemään muutamassa minuutissa lähes minnepäin tahansa Suomea.

– Olemme tarjonneet jo pitkään yrityksille mahdollisuutta muistaa asiakkaitaan Ärräkoodin avulla. Kuluttajat ovat toivoneet meiltä samanlaista ratkaisua. Jatkossa kuka tahansa voi lähettää kätevän R-lahjan esimerkiksi WhatsAppilla tai Facebook Messengerillä tai tekstiviestinä, kategoriapäällikkö Harri Saalasti R-kioskilta kertoo.

Valikoimaan kuuluu R-kioskin suosituimpia tuotteita, kuten makeisia, jäätelöitä, kahvia ja pullaa. Tuotevalikoimaa aiotaan kehittää kysynnän mukaisesti.

– R-lahja sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen. Merkkipäivän sankarin muistamisen lisäksi R-lahja käy esimerkiksi anteeksipyytämiseen, kiittämiseen tai yksinkertaisesti vaikkapa jonkun piristämiseen, Saalasti toteaa.

R-kioski on ensimmäisenä Suomessa luomassa niin sanottua uudenlaista mikrolahjakulttuuria.

– Pienelläkin lahjalla voi viestiä välittämisestä ja siitä, että ylipäätään muistaa. Tämä on modernimpi ja nopeampi versio pelkästä kortista. Viestistä voi tehdä juuri sellaisen kuin haluaa ja vieläpä pienen lahjan kera, Saalasti toteaa.

R-lahjan voi maksaa yleisimmillä luottokorteilla, verkkopankissa ja tulevaisuudessa myös mobiilimaksuna. R-lahja toimii osoitteessa www.r-kioski.fi/lahja.

R-lahjan asiakaspalvelu
s-posti: asiakaspalvelu@r-lahja.fi

R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 560 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2017 Reitan Conveniencen liikevaihto oli 1,63 miljardia euroa ja myymälöiden lukumäärä oli 2 300. Vuonna 2017 Reitan Groupin liikevaihto oli 10,7 miljardia euroa ja henkilökuntaa sillä oli 37 000.