Tiedote 30.4.2024

R-kioskilla on jäätelösesonki täydessä vauhdissa. Huhtikuun myyntitilaston mukaan TOP 10 -listalla on muun muassa kolme uutuutta, kolme klassikkoa ja kaksi vain R-kioskilta saatavaa suosikkijäätelöä. Fazer Geisha Crunchy -puikkouutuus on jo kakkosena ja kolmossijalta löytyy kevään yllättäjä, laktoositon Puffet Päärynä. Suklainen R-tuutti on ykkönen vuodesta toiseen.

R-kioskin tuotepäällikkö Jari Aho ei ylläty, että karkeista ja suklaista tutut uutuusmaut ovat heti myyntilistan kärjessä. Fazer Geisha Crunchy -puikon suosio oli odotettavissa. Viilikortiksi hän nostaa Puffet Päärynän.

– Päärynä on tuttu kotipakkauksista, mutta annosjäätelöissä sitä on vähemmän esillä. Raikas maku sopii kuitenkin hienosti keksin kanssa. Puffet-fanit ottavat tämän varmasti hyvin vastaan. Laktoosittomuus on myös iso plussa, se siivittää myyntiä. Keksijäätelöt ovat helposti mukaan otettavia tuotteita, Aho kertoo.

Suomalaiset rakastavat jäätelöä

Suomalaiset ovat tunnetusti jäätelönsyöjäkansa. Tilastojen mukaan nautimme tätä herkkua keskimäärin 13 litraa vuodessa – edelleen eniten koko Euroopassa. Jari Aho kertoo jäätelömyynnin vilkastuvan heti ensimmäisinä aurinkopäivinä ja varsinaiset jäätelöharrastajat osaavat jo odottaa uutuuksia. Vaikka suomalaiset rakastavat jäätelöä, ovat he Ahon mukaan myös hinta- ja laatutietoisia. Tämä tulee ottaa huomioon myös uutuusmakujen kehittelyssä.

– Osaa uutuuksista ostetaan vain kerran kokeilumielessä, mutta toiset löytävät kuluttajansa heti ja niistä tulee klassikoita. Näitä klassikkoja ovat esimerkiksi TOP 10 -listan Classic ja Kingis -puikot sekä Daim-tuutti. Nyt listalla on myös kaksi lakritsijäätelöä eli Fazer Liquorice Crunchy -uutuuspuikko ja vain Ärrältä saatava laktoositon 3 Kaveria Lakritsipuikko. Uutuusjäätelöistä Classic Suolainen Kinuski&Australian Macadamia hätyyttelee myös kympin kärkeä, Aho sanoo.

– Klassikkojen klassikko on Suklainen R-tuutti. Sen myyntimäärät ovat ihan omaa luokkaansa muihin verrattuna, Aho tiivistää.

Ärrän sairaalakioskit myyvät paljon jäätelöä

R-kioskin jäätelödata kertoo myös, että jäätelöjä myydään runsaasti sairaalakioskeissa. Aho on kollegojensa kanssa miettinyt, että jäätelö sopii piristävänä tuotteena sairaalassa vierailtaessa ja myös välipalaksi. Varsinkin, jos pitää odotella, niin jäätelö auttaa siinä. Sairaalan henkilökunnallekin jäätelö on helppo välipala ja jälkiruoka.

Kovia jäätelömyyjiä ovat esimerkiksi Tampereen TAYSin sairaalakioski ja Jyväskylän Nova-sairaalan R-kioski.

viestinta@r-kioski.fi, puh. +358 20 5544 095

R-kioski on yrittäjävetoinen convenience-ketju, joka tarjoaa asiakkailleen syötävää ja juotavaa sekä tärkeitä jokapäiväisiä tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti silloin ja sieltä mistä asiakas niitä haluaa. Ärrällä henkilökohtainen palvelu ja hyvä hinta-laatusuhde ylittävät asiakkaan odotukset. R-kioski – nopeaa ja mukavaa on asiointi. R-kioski on osa REITAN-yhtiöön kuuluvaa REITAN CONVENIENCE -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto 370 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 95 %.

REITAN CONVENIENCE -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa, Latviassa ja Liettuassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, YX 7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa, Lietuvos Spauda Liettuassa, Caffeine Roasters -kahvilat Latviassa, Virossa, Liettuassa, Norjassa ja Tanskassa sekä Northland-kahvilat Norjassa. REITAN CONVENIENCE on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan.