Lehdistötiedote 16.3.2022

3 Kaverin jäätelöiden rantautuminen R-kioskeille vahvistaa jäätelövalikoiman kotimaisuutta ja syötävien tuotteiden kategoriaa. Erikoisuutena on 3 Kaverin uutuus Lakritsipuikko, joka on tänä kesänä saatavilla vain R-kioskeista.

3 Kaverin jäätelöt löytyvät sadoilta R-kioskeilta maaliskuun alusta alkaen. R-kioskeille saapuvat jäätelöpuikot, josta erityismaininnan ansaitsee ensimmäisenä kesänä yksinoikeudella Ärrillä myytävä uusi Lakritsipuikko. Lisäksi 3 Kaverin suosittuja kotipakkausjäätelöitä saa tilattua jatkossa kioskeilta, joissa toimivat Woltin ja Foodoran kotiinkuljetukset.

Kotimaisten jäätelöiden ottaminen valikoimaan liittyy R-kioskilla käynnissä olevaan isompaan muutokseen. Valikoimaan halutaan lisätä entisestään kotimaisia tuotteita, ja vastuullisuuteen kiinnitetään yhä enemmän huomiota. 3 Kaverin lisäksi R-kioskeille on saapunut viime vuosina muidenkin pienempien kotimaisten yritysten, kuten Munkkimiesten ja Momotokon, tuotteita.

– Olemme iloisia, että jäätelömme tulevat myyntiin R-kioskeihin. 3 Kaverin jätskit ovat nyt paremmin saatavilla kaupunkien kivijalkamyymälöissä, Heikki Huotari 3 Kaverilta kertoo.

R-kioskin jäätelöaltailla muutos näkyy esimerkiksi juuri siinä, että johtavassa asemassa vuosikausia olleet kansainväliset jäätelöyritykset saavat rinnalleen lisää kotimaisia tuottajia, kuten 3 Kaveria. Taustalla on kuluttajien muuttunut ostokäyttäytyminen, joka suosii vahvasti kotimaista ja vastuullista. Myös jäätelön laatuun kiinnitetään yhä enemmän huomiota.

– Haluamme olla ajan hermolla. Tehtävämme on tarjota asiakkaillemme relevantteja tuotteita ja palveluita, jotka vastaavat uusiin tarpeisiin. Ketteryytemme ansiosta pystymme usein tuomaan valikoimiimme vain/ensin Ärrällä -tuotteita, ja 3 Kaverin jäätelöt edustavat sellaista suuntaa, johon haluamme viedä valikoimaamme, kertoo R-kioskin valikoimajohtaja Harri Saalasti.

R-kioskit ovat uudistuneet viime vuosina vauhdilla, ja Ärrän laaja 470 kioskin verkosto tunnetaankin jo Suomen suurimpana kahvilaketjuna. Syötävää ja juotavaa myydään yhä enemmän ja tämän takia aamupala ja nopeasti mukaan otettavat välipalatuotteet ovat laajentuneet merkittävästi.

– Luonnollisesti myös jäätelö kuuluu fokusalueisiimme, ja olemme iloisia saadessamme valikoimiimme 3 Kaverin tuotteita. Uskomme, että vain Ärriltä saatava Lakritsipuikko maistuu hyvin meidän asiakkaillemme, Saalasti sanoo.

Myös yritykset voivat ostaa ja lähettää isompia satseja 3 Kaverin jäätelöitä työntekijöille virkistyskäyttöön helposti R-lahja.fi-palvelun kautta.

– R-lahja-palvelu on ollut meillä jo pitkään suosittu niin yritysten kuin kuluttajienkin keskuudessa helppoutensa ansiosta. Jäätelölahjan voi ostaa netistä ja lähettää tekstiviestillä ystävälle tai vaikkapa työntekijälle, jatkaa Saalasti.

Kotimarkkinoiden lisäksi 3 Kaverin jäätelöt tulevat myös Ruotsissa R-kioskitkin omistavan Reitan Conveniencen 7-eleven-ketjun valikoimaan. 3 Kaveria valittiin Ruotsissa viime syksynä 7-elevenin vuoden tuottajaksi, mikä takasi paikan tulevan kesän jäätelöaltaissa.

– On kunnia päästä pitkään yksinoikeudella jäätelöä 7-elevenissä myyneen Unileverin rinnalle tarjoamaan jäätelöä yhdessä Triumf Glassin kanssa, sanoo Matias Ristiniemi, joka vastaa 3 Kaverin toiminnasta Ruotsissa.

Reitan Conveniencen uudistuminen näkyy myös esimerkiksi Ruotsissa toimintansa viime vuonna aloittaneessa ”eläväksi laboratorioksi” tituleeratussa PBX-kioskissa, joka toimii testipaikkana yrityksen vastuullisuusstrategialle. Maailman kestävimmäksi kioskiksi pyrkivä konsepti tarjoaa kuluttajille tarkasti kuratoidun valikoiman vastuullisia tuotteita. 3 Kaverin jäätelöt pääsivät ainoina jäätelöinä tähän kioskiin, joka sijaitsee Tukholmassa.

– Olemme tehneet pitkään työtä koko jäätelökategorian vastuullisuuden ja laadun parantamiseksi. Uskomme aitoihin raaka-aineisiin, luonnollisuuteen ja alusta asti itse tekemiseen. Mahtavaa, että tämä on huomattu myös PBX-kioskissa, iloitsee Huotari.

R-kioski
viestinta@r-kioski.fi, puh. +358 20 5544 128

R-kioski on yrittäjävetoinen convenience-ketju, joka tarjoaa asiakkailleen syötävää ja juotavaa sekä tärkeitä jokapäiväisiä tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti silloin ja sieltä mistä asiakas niitä haluaa. Ärrällä henkilökohtainen palvelu ja hyvä hinta-laatusuhde ylittää asiakkaan odotukset. R-kioski – nopeaa ja mukavaa on asiointi. R-kioski on osa REITAN-yhtiöön kuuluvaa REITAN CONVENIENCE -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 480 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

REITAN CONVENIENCE -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa, Latviassa ja Liettuassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, YX 7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa, Lietuvos Spauda Liettuassa, Caffeine Roasters -kahvilat Latviassa, Virossa, Liettuassa, Norjassa ja Tanskassa sekä Northland-kahvilat Norjassa. REITAN CONVENIENCE on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2020 REITAN CONVENIENCEN liikevaihto oli 1,5 miljardia euroa ja myymälöiden lukumäärä oli n. 2 000. Vuonna 2020 REITANIN liikevaihto oli 10,3 miljardia euroa ja henkilökuntaa sillä oli 39 400.

3 Kaveria

Anna Wikholm, 3 Kaveria, +358 45 249 42 92, anna.wikholm@3kaveria.fi, www.3friends.com/fi/

3 Kaveria on suomalainen yritys, jonka perustivat Heikki Huotari, Ilkka Wikholm ja Sauli Saarnisto vuonna 2012. Yritys valmistaa herkullista jäätelöä luonnollisista raaka-aineista Helsingin Kivikossa, ilman keinotekoisia maku-, väri- ja säilöntäaineita. Valikoimaan kuuluu perinteisiä kermajäätelöitä sekä vegaanisia jäätelöitä. Kolmen Kaverin jäätelöä saa laajasti suomalaisissa vähittäiskaupoista. Vuonna 2017 Kolmen Kaverin Jäätelö laajeni Ruotsiin, jossa se myy jäätelöä jo yli sadassa vähittäiskaupassa nimellä 3 Vänners Glass.