Seuraa kaikkia pakettejasi

r-kioski.fi/seuranta

Voit myös ottaa yhteyttä kumppaneihimme
ja tiedustella lähetystäsi:

DHL Express: 03045346
Matkahuolto pakettineuvonta ja lähetysseuranta:
0600 11300 (puhelun hinta 1,98 € / min / vastattu puhelu + pvm. Jonotuksesta veloitetaan pvm/mpm), reklamaatiot: 020 331 616
Schenker: 01052006
Posti: www.posti.fi/asiakastuki

Ärräpaketti - pienet lähetykset kioskilta kioskille

Ärräpaketissa lähetät pienet lähetykset kätevästi ja edullisesti miltä tahansa Ärrältä mille tahansa Ärrälle
(pl. lentoaseman kioskit, Helsingin rautatieasema lähtevät ja saapuvat junat, Hki Mellunmäki Metro Länsi,
Hki Kamppi Kaukoliikenneterminaali, Tre Keskussairaala TAYS, Jkl Sairaala Nova, Oulu Sairaala OYS, Ikaalinen Spa, Kuusamo HC Tropiikki, Pyhätunturi Hotelli, Pori Satasairaala ja Järvenpään asema). Toimitusaika on 2–5 arkipäivää.

Ärräpaketin laatikko ja lähettäminen maksavat yhteensä 7,90 €, Miniärräpaketin laatikko ja lähettäminen 6,50 € ja Ärräpussin/Ärräkuplapussin pussi ja lähettäminen yhteensä 6,50 €. Ärräpussit ovat kertakäyttöisiä.

Miniärräpaketin laatikko ja lähettäminen yhteensä 6,50 €  (sis. alv 24%)
Laatikko 1 € + lähetys 5,50 €
Miniärräpaketin mitat: korkeus 10 cm, leveys 30 cm, syvyys 20 cm
Paino: enintään 5 kg

Ärräpaketin laatikko ja lähettäminen yhteensä 7,90 € (sis. alv 24%)
Laatikko 1,40 € + lähetys 6,50 €
Ärräpaketin mitat: korkeus 10 cm, leveys 40 cm, syvyys 30 cm
Paino: enintään 5 kg

Ärräpussin pussi ja lähettäminen yhteensä 6,50 € (sis. alv 24%)
Pussi 1 € + lähetys 5,50 €
Ärräpussin mitat: korkeus 45 cm, leveys 24 cm, syvyys 7 cm
Paino: enintään 5 kg
Ärräpussit ovat kertakäyttöisiä

Ärräkuplapussin pussi ja lähettäminen yhteensä 6,50 € (sis. alv 24%)
Pussi 1 € + lähetys 5,50 €
Ärräkuplapussin mitat: korkeus 35cm, leveys 25cm, syvyys 0,5 cm
Paino: enintään 5 kg
Ärräpussit ovat kertakäyttöisiä

Rekisteröi lähetys ennakkoon ja säästä
Ennakkorekisteröinnillä Miniärräpaketin lähettäminen 5,00 €, Ärräpaketin lähettäminen 6,00 € ja Ärräpussin/Ärräkuplapussin lähettäminen 5,00 €. Hintoihin lisätään Ärräpaketin laatikon tai pussin hinta 1-1,40 €. Ärräpaketin laatikon hinta on 1,40€,
Miniärräpaketin, Ärräpussin ja Ärräkuplapussin hinta on 1 €.

Toimi näin

  1. Täytä lähetyksen tiedot etukäteen alla olevalla lomakkeella ja saat aktivointikoodin. Aktivointikoodi on voimassa kuusi viikkoa. Mikäli et halua rekisteröidä pakettia ennakkoon, voit tuoda lähetyksen suoraan kioskille ja myyjä kirjaa tiedot puolestasi. Huom! Varmistathan vastaanottajalta oikean kioskin josta lähetyksensä haluaa noutaa.
  2. Ota aktivointikoodi mukaasi ja tuo lähetyksesi mille tahansa R-kioskille (pl. lentoaseman kioskit ja Helsingin rautatieasema lähtevät ja saapuvat junat,  Helsinki Mellunmäki Metro Länsi,  Hki Kamppi Kaukoliikenneterminaali, Tampere Keskussairaala TAYS, Jyväskylä Sairaala Nova, Oulu Sairaala OYS, Ikaalinen Spa, Kuusamo HC Tropiikki, Pyhätunturi Hotelli, Pori Satasairaala ja Järvenpään asema)
  3.  Pakkaa lähetettävä tavara Ärräpakettiin. Kirjaa pakettiin Ärräpaketin rekisteröinnistä saatu aktivointikoodi tai lähettäjän ja vastaanottajan tiedot.
  4. Kerro myyjälle aktivointikoodi ja maksa lähetys.
  5. Ärräpaketti toimitetaan valitsemaasi R-kioskiin 2 – 5 arkipäivän kuluessa.  

Voit ostaa paketin/pussin etukäteen kioskilta ja pakata lähetyksesi kotona. Ärräpaketin laatikon hinta on 1,40€, Miniärräpaketin, Ärräpussin ja Ärräkuplapussin hinta on 1 €.

Paketin vastaanottaja saa tiedon Ärräpaketin saapumisesta tekstiviestillä. Ärräpaketin lähettäminen ei onnistu ilman vastaanottajan puhelinnumeroa. Lähetys luovutetaan noutokoodia vastaan.

Ärräpaketin uudelleenkäyttö

Voit käyttää hyväkuntoisen Ärräpaketin tai Miniärräpaketin uudelleen ostamalla osoitetarrat kioskilta (koskee siis vain Ärräpaketteja, ei Ärräpussia). Osoitetarroilla peitetään siististi vanhat lähetystiedot. Tarrojen hinta on 0,70 € (sis. 2 tarraa).

Ärräpakettien seuranta

Syötä lähetystunnus alla olevaan kenttään. Lähetystunnuksen löydät kuitista.

Toimitusehdot

Ärräpaketin toimitusehdot

Ärräpaketin rekisteröinti

Valitse sopiva pakettikoko tai palvelu
Lähettäjän tiedot
Kenelle lähetät?
Valitse kioski, josta vastaanottaja noutaa paketin

Oletuksena valittuna on vastaanottajan osoitetta lähin kioski

Onko kaikki tiedot oikein?
Vastaanottaja
Lähettäjä
Huom.! Varmistathan lähetyksen tietojen oikeellisuuden. Virheellisistä tiedoista aiheutuneita lisäkustannuksia ei hyvitetä, eikä ärräpaketteja voi edelleenlähettää.
Hetkinen, pyyntöä käsitellään
Ärräpaketin rekisteröinti

, vastaanottaja

Kiitos Ärräpakettipalvelun käytöstä! Nähdään kioskilla. Aktivointikoodi on lähetetty myös sähköpostiisi, mikäli täytit sen edellisessä kohdassa.

Lähetys maksetaan R-kioskin kassalla:

Huom.! Varmistathan lähetyksen tietojen oikeellisuuden. Virheellisistä tiedoista aiheutuneita lisäkustannuksia ei hyvitetä, eikä ärräpaketteja voi edelleenlähettää.

Lähetä tai nouda postipaketti

Paketit voit lähettää tai noutaa yli 200:lta Ärrältä kautta Suomen.

Postimerkkejä saat kaikilta Ärriltä. Lisäksi voit ostaa monenlaisia postitus- ja pakkaustarvikkeita.

Täyden palvelu postit
Ärrillä sijaitsevat täyden palvelun postit tarjoavat nimensä mukaisesti kaikki postipalvelut. Koulutettu henkilökuntamme auttaa sinua kaikissa postiasioissa.

Postin noutopisteet
Osa Ärristä on pakettien noutopisteitä. Näistä paikoista voit noutaa kaikki saapuvat paketit ja jättää kuljetukseen kaikki OmaPosti-sovelluksella tai osoitteessa posti.fi/laheta maksetut paketit.
Lisäksi voit ostaa postimerkkejä.

Postin automaatit
Nouda ja lähetä paketit helposti ja nopeasti Ärrän automaateista.

Nouda paketti:

  1. Lue saapumisilmoitus ja varmista oikea automaatti
    Varmista saapumisilmoituksesta avauskoodi ja lokeronumero. Saapumisilmoitukset löytyvät OmaPostista, sähköpostista ja tekstiviesteistä. Varmista, että olet oikealla automaatilla.
  2. Syötä avauskoodi oikeaan näppäimistöön
    Varmista oikea lokeronumero näppäimistön vierestä. Aktivoi tai tyhjennä näppäimistö painamalla ’C’. Syötä avauskoodi. Hyväksy painamalla ’OK’. Ota lähetys ja sulje luukku.

Lähetä paketti:

  1. Maksa lähetys OmaPosti-sovelluksella tai posti.fi/laheta
    Saat vahvistuksen ja lähetysohjeet sähköpostiin.
  2. Varmista, että varasit lokeron tästä automaatista
    Kun olet maksanut lähetyksen, varaa lokero automaatista, johon haluat paketin jättää. Varaus on voimassa 24 tuntia. Jos et vielä varannut lokeroa, voit varata sen sähköpostivahvistuksessa olevan linkin kautta.
  3. Tarkista paketin tiedot
    Merkitse pakettiin lähettäjän ja vastaanottajan nimet ja osoitteet. Lisää myös Helposti-koodi, jonka löydät sähköpostivahvistuksesta. Jos käytät kierrätyspakkausta, peitä vanhat viivakoodit ja numerosarjat.
  4. Avaa lokero koodilla ja laita paketti sisään
    Varmista oikea lokeronumero näppäimistön vierestä. Avaa lokero koodilla. Laita lähetys lokeroon ja sulje luukku. Seuraa lähetystä OmaPosti-sovelluksella.

Palauta paketti automaatilla:

Voit palauttaa paketin automaatilla. Katso tarkemmat ohjeet: posti.fi/palautapaketti  ja seuraa muutoin lähettämisen ohjeita.

Hae posti-Ärrät

Tai hae sijainnilla:

Valtakirjapohja

Pakettitoimijasta riippuen lähetyksen noutajalla tulee olla mukanaan valtakirja ja henkilöllisyystodistus tai noutokoodi.

Etkö pääse itse noutamaan lähetystäsi? Täytä ja tulosta valtakirja käyttöösi.
Valtakirja suomeksi (pdf)
Valtakirja ruotsiksi (pdf)

Budbee

Budbee Box -pakettiautomaattitoimitus on nopea ja joustava palvelu, jolla pakettisi saapuu joko uusiutuvaa dieseliä tai sähköä käyttäen - myös useaan R-kioskiin. Toimituksen noutaminen pakettiautomaatista sujuu helposti pin-koodin avulla.

Voit itse valita milloin ja mistä haluat noutaa tai palauttaa pakettisi. Budbee-sovelluksen tai tekstiviestillä saapuvan seurantalinkin avulla pysyt ajan tasalla toimituksestasi ja pystyt vaihtamaan pakettiautomaattitoimituksen kotiinkuljetukseksi sekä varaamaan palautuksen tuotteellesi.

Budbee on vuonna 2016 Ruotsissa perustettu teknologiayritys, jonka tavoitteena on tehdä verkkokauppaostosten tekemisestä helpompaa. Budbee käyttää itseoppivaa järjestelmää ja räätälöityjä algoritmeja, ja sen kattavat pakettiautomaattiverkostot ja kotitoimitukset tavoittavat yli 35 miljoonaa ihmistä Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Belgiassa ja Alankomaissa.

Hae Budbee automaatti -Ärrät

Tai hae sijainnilla:

Nouda tai lähetä DHL Express -paketti

DHL Express ilmoittaa saapuvasta lähetyksestä tekstiviestitse vastaanottajalle, joka voi ohjata pakettinsa DHL-palvelupisteenä toimivaan R-kioskiin.

R-kioskeille voi myös tuoda valmiiksi maksetut ja valmistellut DHL Express -lähetykset.

DHL Expressin palvelupisteinä toimii noin 200 R-kioskia.

Paketin noutaminen

Saapuneesta paketista ilmoitetaan vastaanottajalle tekstiviestillä, jossa hän voi valita noutopaikaksi R-kioskin. Lähetystä noudettaessa mukaan tarvitaan lähetystunnus ja henkilötodistus: muovinen ajokortti, passi tai henkilökortti. Toisen henkilön lähetystä noudettaessa mukaan tarvitaan henkilötodistuksen lisäksi valtakirja.

Paketin lähettäminen

R-kioskeista voi myös lähettää DHL Express –lähetyksiä, joissa on mukana DHL-lähetysasiakirjat.

Toimi näin:

  • Valmistele lähetysasiakirjat ja maksa kuljetuskulut etukäteen verkossa, osoitteessa www.expresseasy.fi
  • Tuo lähetyksesi R-kioskille
  • Seuraa lähetyksesi matkaa osoitteessa www.expresseasy.fi

DHL EXPRESS EASY –palveluun sisältyvää pakkausmateriaalia on saatavilla kioskeilla.

Lähetysten seuraaminen

Saat sähköisesti reaaliaikaiset, yksityiskohtaiset tiedot lähetyksen kulusta DHL:n verkostossa DHL:n lähetysseurannasta.

DHL Express Mobile App ja On Demand Delivery -palvelu

Tiesitkö, että voit valita saapuville DHL Express -lähetyksillesi ensisijaisen toimitustavan, kuten noutamisen tutulta R-kioskilta, mobiilisovelluksemme tai On Demand Delivery -palvelumme kautta? Asettamalla ensisijaisen toimitustavan valtuutat DHL Expressin toimittamaan lähetyksesi ennakkoon valitsemiesi vaihtoehtojen mukaisesti. Voit asettaa useamman toimitustavan ja määritellä niiden prioriteetin siltä varalta, ettei ensimmäistä vaihtoehtoa voida jostain syystä toteuttaa, esimerkiksi koska lähettäjä on rajannut vaihtoehdon pois.

Mikäli emme pysty toimimaan toivomallasi tavalla, ilmoitamme sinulle, ja  voit valita lähetykselle toisen vaihtoehdon tai hyväksyä toimituksen ilman muutosta.

Ensisijaisen toimitustavan valinta on vapaaehtoista. Mikäli sellaista ei ole määritetty, toimitamme lähetyksen normaalissa toimitusajassa lähetykseen merkittyyn vastaanotto-osoitteeseen.

DHL Express Mobile App on ladattavissa App Store- tai Google Play -sovelluskaupasta. On Demand Delivery -palveluun voit tutustua osoitteessa https://www.ondemand.dhl.com/

Hae DHL EXPRESS palvelupiste -Ärrät

Tai hae sijainnilla:

Lähetä Matkahuollon paketit Ärrältä

Matkahuollon pakettien noutaminen, lähettäminen ja palauttaminen onnistuvat jo lähes 250 Ärrältä.

Lähetä paketti Paketit -sovelluksesta tai Matkahuollon nettisivuilta

  1. Osta kuljetus Paketit sovelluksesta tai Matkahuollon verkkosivuilta
  2. Kirjoita paketin päälle tilausvahvistuksessa saamasi aktivointikoodi sekä lähettäjän ja vastaanottajan nimi, osoite ja puhelinnumero
  3. Tuo pakettisi seitsemän päivän kuluessa Matkahuollon pakettiautomaattiin tai palvelupisteeseen. Lähimmän palvelupisteen löydät palvelupistehausta
  4. Seuraa pakettisi kulkua Matkahuollon verkkosivuilla lähetysten seurannassa

Nouda paketti

  1. Saat ilmoituksen Paketit -sovelluksen ilmoituksella, tekstiviestillä tai sähköpostilla heti, kun pakettisi on noudettavissa.
  2. Lähetys luovutetaan noutokoodia vastaan.
Hae Matkahuolto pakettipiste -Ärrät

Tai hae sijainnilla:

DB Schenkerin Noutopistepaketti noudettavissa ja lähetettävissä yli 300 Ärrältä

Kun valitset verkkokaupan toimitustavaksi DB Schenkerin noutopistepaketin, voit noutaa tai palauttaa pakettisi yli 270 Noutopiste-Ärrälle ympäri Suomen.

DB Schenkerin verkkokauppa-asiakasyritykset voivat myös lähettää Noutopistepakettinsa Ärrältä sekä verkkokaupan palautukset hoituvat kätevästi Ärrän kautta. Paketin voi palauttaa mille tahansa Schenkerin Noutopiste-Ärrälle.

Lähetyksen noutaminen Ärrältä

DB Schenker lähettää vastaanottajalle saapumisilmoituksen tekstiviestillä tai kirjeellä, kun lähetys on noudettavissa halutulta Ärrältä. Lähetys on noudettavissa 7 vuorokauden ajan, jonka jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle. Paketin noutaminen onnistuu yksinkertaisesti lähetystunnuksella, noudettaessa on esitettävä henkilöllisyystodistus (muovinen ajokortti, passi tai henkilökortti).

Valtakirja

Etkö pääse itse noutamaan lähetystäsi? Täytä ja tulosta valtakirja käyttöösi.
Valtakirja suomeksi (pdf)
Valtakirja ruotsiksi (pdf)

Voit seurata lähetyksesi kulkua internetissä osoitteessa:
https://ng.myschenker.fi/npseuranta/

Lähetykseen liittyvissä asioissa palvelee DB Schenkerin asiakaspalvelu:
puh 010 520 06 (ma–pe klo 8–16.30)

Hae DB Schenker Noutopiste-Ärrät

Tai hae sijainnilla:

PostNordin paketit sujuvasti R-kioskin noutopisteeltä

PostNord toimittaa verkkokauppatilauksesi sujuvasti ja vastuullisesti arjen kulkureittisi varrelle. Voit noutaa verkosta tilaamasi ostokset R-kioskin noutopisteeltä. Voit tarkistaa lähimmän PostNordin noutopisteesi Ärrän kioskihaun kautta.

Kun paketti on noudettavissa, saat saapumisilmoituksen PostNordin sovellukseen, tekstiviestillä tai sähköpostilla. Paketin kulkua voit seurata Ärrän pakettipalvelut-sivulla tai osoitteessa r-kioski.fi/seuranta.