Tiedote 21.8.2023

Yhä useamman arki helpottuu, sillä Suomen suurin pikaruoka- ja aamupalaketju R-kioski ja viljaton leipomo Ketoinen lanseerasivat monelle sopivat hodarit kioskeille kautta maan.

HUOM. Koska kioskeilla käsitellään muita viljaa sisältäviä tuotteita, niin emme voi taata Ketoinen hot dogin gluteenittomuutta. Meiltä löytyy kuitenkin muita gluteenittomia tuotteita joita voi kysellä henkilökunnalta.

Ketoinen hodareissa yhdistyy maku, koostumus ja ravintosisältö, jota ei löydä muualta. Laktoosittomat ja hiivattomat hotdog-sämpylät ovat lisäksi varsin proteiinipitoisia verrattuna muihin leipomotuotteisiin. Hiilihydraatteja hodarissa on 6,2g täytteiden kanssa – ja ilman niitä 2,3g. Hodarisämpylän reseptiikassa on käytetty mm. suomalaista kananmunaa, perunaproteiinia- ja kuitua, mantelia sekä juustoa.

R-kioskin tavoitteena on tarjota jatkuvasti lisää vastuullisia ja terveellisiä vaihtoehtoja ja valikoimassa suositaan enenevissä määrin terveellisiä, puhtaita ja ympäristöystävällisiä elintarvikkeita sekä kotimaisia ja lähellä valmistettuja tuotteita. R-kioski kannustaa asiakkaitaan kestävämpiin valintoihin myös tarjoamalla terveellisiä tuotteita ja hyvinvointia edistäviä palveluita.

”Pyrimme huomioimaan vastuullisuuden ja terveellisyyden kaikissa tuotevalinnoissamme ja omien ruokatuotteidemme kehityksessä. Meille on myös tärkeää, että voimme tarjota asiakkaillemme erilaisiin ruokavalioihin sopivia, hyvänmakuisia ruokatuotteita”, sanoo kategoriapäällikkö Emmi Forsström.

”On upeaa, että myös maamme suuret ruoka-alan toimijat ymmärtävät miten suuri merkitys ketotuotteillamme on monelle. Haluamme helpottaa ihmisten arkea niin koti- kuin ammattikeittiöissä, erilaiset ruoka-allergiat ja verensokeriin liittyvät haasteet yleistyvät huimaa vauhtia. Olemme iloisia, että pystymme tekemään monelle sopivia maistuvia ruokatuotteita ja näin ruokkimaan hyvää oloa pala palalta paremmaksi sekä tarjoamaan vaihtoehtoja yhä enemmän saataville.” sanoo Ketoinen toimitusjohtaja Niina-Marika Lahnavik-Hoffren.

Ketoinen on hyväksytty ensimmäisenä ravitsemisalan yrityksenä osaksi Kuopio Healthia. Kuopio Health on arvostettu yhteistyöverkosto, joka edistää terveys-, hyvinvointi-, ja ravitsemisalan osaamista, tutkimusta ja elinkeinoelämää. Yritys tekee tiivistä yhteistyötä tiedeyhteisön kanssa, kuten Itä-Suomen Yliopistolla sekä Kuopion yliopistollisessa sairaalassa on käynnissä tutkimus- ja kehityshankkeita, jossa proteiini- ja kuitupitoiset leipomotuotteet ovat mukana.

Niina-Marika Lahnavik-Hoffren, Ketoinen, toimitusjohtaja, niina@ketoinen.fi

tai viestinta@r-kioski.fi