TIEDOTE 4.12.2023

R-kioski on jo lähes kuuden vuoden ajan tukenut kioskipaikkakuntien urheiluseurojen ja yhdistysten työtä Ärrä tekee hyvää paikallisesti -ohjelman ja kioskien välipalamyyntikisan avulla. Paikalliset R-kauppiaat valitsevat hyväntekeväisyyskohteen yhdessä asiakkaiden kanssa. Rovaniemellä R-kauppias Anton Wallo on kerännyt jo viisi kertaa tuhat euroa asiakkaidensa kanssa lasten ja nuorten liikuntaharrastusten tueksi.

Anton Wallolla on Rovaniemellä kaksi kioskia, Koskikadulla ja Pohjolankadulla. Molemmat R-kioskit ovat ottaneet osaa take away -ruuan myyntikisaan ja menestyneet myös hienosti. Viime vuonna tuki meni muun muassa FC Santa Clausin juniorityöhön, ja tänä vuonna asiakkaat ovat voineet välipalaostosten avulla tukea paikallisen Lions Clubin nuorisotyötä sekä Rovaniemen palloseuran toimintaa. Kuluneen vuoden kohteita ovat olleet myös Arctic Volley ja nyt viimeisimpänä lokakuussa Napapiirin Pesis-Teamin juniorit.

– Olemme saaneet asiakkailta hyvää palautetta toiminnasta. Nyt syksyllä asiakkaat kävivät kyselemässä, että mikä on tilanne ja ostivat take away -annoksen mukaan, jotta varmasti pärjäämme kisassa ja saamme pesäpalloilijoille tukea, Wallo kertoo.

Hän on mainostanut kisaa kioskin Facebook-sivuilla. Välillä Wallo on kioskin henkilökunnan kanssa pyytänyt asiakkailta ehdotuksia tuensaajiksi. Toisinaan asiakkaat ovat itse kysyneet, että eikö nyt voisi ottaa kohteeksi tietyn toiminnan. Esimerkiksi Arctic Volley valikoitui kanta-asiakkaan ehdotuksesta.

Ärrä tekee hyvää paikallisesti -ohjelma on tärkeä osa R-kioskin yhteiskuntavastuuta. Sen avulla monet paikalliset seurat ja yhdistykset ovat saaneet apua toimintaansa. Ohjelman kautta R-kioski lahjoittaa vuodessa 40 000 euroa paikallisille hyväntekeväisyyskohteille, kuten urheiluseuroille, lapsi- ja nuorisotyöhön sekä vanhustyöhön ja eläinsuojeluun. Kolmen kuukauden välein kymmenen R-kioskia, jotka ovat kehittäneet parhaiten take away -ruuan myyntiään, pääsevät lahjoittamaan valitsemalleen kohteelle 1 000 euroa.

– Lasten ja nuorten harrastustoimintaa on mukava tukea. Aikuisurheilijat saavat helpommin sponsoreita, mutta junioreilla saattaa olla vaikeuksia hankkia pelivarusteita ja -asuja tai kustantaa kilpailumatkoja. Tämä tuki menee oikeaan käyttöön, Wallo kertoo.

Lisätietoja: viestinta@r-kioski.fi